۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
تجاری سازی ۳۰ هزار خودروی ناقص
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد

تجاری سازی ۳۰ هزار خودروی ناقص

مقیمی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از تجاری سازی و تحویل ۳۰ هزار خودرو ناقص این شرکت؛ با بهره برداری از طرح توسعه گمرک اختصاصی ایران خودرو خبر داد.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی افزود: حدود ۳۰ هزار خودرو امروز در کف پارکینگ‌ها داریم که قطعات آن‌ها در این گمرک وجود دارد و با دستوری که رئیس کل گمرک برای تسریع در ترخیص آن صادر کرد؛ این خودروها به سرعت تجاری سازی و به مردم تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه ما این است که تعهدات معوق خود را به جزء دو محصول به صورت سی کی دی تولید می‌شود تا پایان سال به صفر برسانیم.

مقیمی گفت: دو هدف اساسی را از طرح توسعه گمرک اقتصادی ایران خودرو دنبال می‌کردیم که نخستین آن سرعت دادن به ترخیص قطعات است؛ تا بتوانیم در نزدیکی محل تولید؛ قطعات را هر چه سریع‌تر به خطوط تولید برسانیم که این موجب می‌شود خودروهای ناقص کمتر تولید کنیم و به جایی برسیم که از این به بعد خودروهای ناقص تولید نکنیم.

وی افزود: مورد دوم مدیریت قیمت تمام شده خودرو است؛ زیرا بخشی از هزینه‌های سربار خودروسازان مربوط به دموراژ است که با این اتفاق این هزینه‌های دموراژ به حداقل خواهد رسید؛ ضمن اینکه اگر بخواهیم ترخیص را در گمرکات سراسر کشور انجام دهیم باید همکاران ما هم در آنجا مستقر باشند که با بهره‌برداری از طرح توسعه گمرک اختصاصی ایران خودرو این هزینه‌های اضافی کاهش می‌یابد و با حمل یکسره که اتفاق می‌افتد از توقف این قطعات در سایر گمرکات جلوگیری می‌شود.

مقیمی همچنین گفت: تا پیش از این، برخی از گمرکات به دلیل ماهیت عمومی که داشتند در شناسایی برخی قطعات و صدور تاییدیه‌ها دچار مشکلاتی می‌شدند که این امر، زمان را در فرایند ترخیص طولانی می‌کرد، اما در این گمرک اختصاصی همه قطعات، فهرست، منشا و استانداردهای قطعاتی را که نتوانستیم داخلی سازی کنیم مشخص است و در این گمرک به سرعت می‌توانیم قطعات را ترخیص کنیم.

کد خبر: ۷۲٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha