۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
ظرفیت شبکه دیتا در کردستان ۱۰ برابر افزایش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت شبکه دیتا در کردستان ۱۰ برابر افزایش یافت

کردستان، حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با اجرای پروژه IPNI در استان، هشت تا ۱۰ برابر ظرفیت کل شبکه در حوزه دیتا افزایش یافت.

آزاد حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه شیوع کرونا قواعد زندگی و کار را دستخوش تغییرات زیادی کرد، اظهار داشت: بی شک تغییرات و نوسانات ایجاد شده هم در حوزه های مختلف باهم متفاوت بودند.

وی با اشاره به اینکه مخابرات و ارتباطات یکی از حوزه هایی بود که تحت تاثیر این شرایط قرار گرفت، افزود: نسبت به ایام قبل از شیوع کرونا زندگی مردم وابستگی زیادتری به بسترهای ارتباطاتی پیدا کرد و این مهم  منجر به سنگین تر شدن رسالت و کار شرکت مخابرات شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در این ایام کسب و کارها هم تبدیل به فعالیت های اینترنتی شد و علاوه براین ارائه آموزش هم وابستگی زیادی به فضای مجازی پیدا کرد.

حکمت اظهار داشت: همه این موارد و نیازها باعث ایجاد وابستگی زیادی به حوزه ارتباطی و در نتیجه افزایش مسئولیت کارکنان شرکت مخابرات شد.

وی با اشاره به اینکه برای تطبیق با شرایط بوجود آمده اقدامات زیادی در استان انجام شد، گفت: در مخابرات استان تیمی به منظور آمادگی و مقابله با مشکلات پیشرو و همچنین پیشگیری از کرونا تشکیل شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: با همه شهرستان‌های استان از طرق ویدیوکنفرانس موارد مهم از جمله  ظرفیت های شبکه مخابراتی به ویژه دیتا با مجازی شدن آموزش ها تحت فشار قرار می گیرد را مطرح کردیم.

حکمت با بیان اینکه به سرعت اقدام به تامین تجهیزات در بخش دیتا و افزایش ظرفیت پهنای باند در ابتدای سال جاری کردیم، اضافه کرد: با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان مخابرات استان بدون بحران و ایجاد مشکل حادی توانستیم نیاز مشتریان را برآورده کنیم.  

وی یادآور شد: با هدیه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به مشترکان همراه اول ظرفیت مصرف در جامعه بسیار افزایش پیدا کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان  با اشاره به اینکه ظرفیت پهنای باند و ظرفیت سامانه bras هر کدام در سال جاری  ۵۰ درصد افزایش یافتند، گفت: اجرای پروژه IPNI  هم در استان هشت تا ۱۰ برابر ظرفیت کل شبکه را در حوزه دیتا افزایش داد.

حکمت با بیان اینکه کار و اقدام بزرگی در راستای آماده کردن شبکه برای فعالیت های مختلفی که مردم با آن در این ایام بیشتر سروکارداشتند، انجام شد، اظهار داشت: در حوزه ادارت و بانک ها هم  ظرفیت نوعی اینترنت ویژه را ۶.۵ برابر افزایش دادیم  تا برای ارائه خدمات به مردم دچار مشکل نشوند.

افزایش ظرفیت uplink  در ۲۵۰ روستای کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان  از افزایش ظرفیت آپلینک (uplink) در ۲۵۰ روستای استان خبرداد و گفت: آپلینک (uplink) و داون لینک (Downlink) که در برخی موارد آپلود و دانلود نامیده می‌شوند، به‌ صورت یک ارتباط دوطرفه بین دکل مخابراتی و تلفن شما عمل می‌کند.

حکمت افزود: از دیگر اقدامات انجام شده ما در سال جاری افزایش ۵ تا ۱۰ برابری ظرفیت پهنای باند در شهرستان های بیجار، سقز، قروه و مریوان است.

وی اظهار داشت: برای اینکه مردم در زمانی که از اینترنت استفاده می کنند مشکل کمبود پهنای باند ایجاد نشود اقدام به افزایش ظرفیت پهنای باند استان از ۲۰ به ۳۰ گیگ کردیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه میانگین کنونی مصرف اینترنت در استان ۲۲ گیگ است، گفت: ظرفیت پهنای باند ذخیره شده در استان ۴۰ گیگ است که تاکنون ۱۰ گیگ آنرا وارد شبکه نکردیم.

حکمت اظهار داشت: در صورتیکه مصرف اینترنت در استان دوباره افزایش یابد امکان افزایش ۱۰ گیگ دیگر به ظرفیت پهنای باند استان وجود دارد و این اقدام ظرف مدت یک ساعت به اجرا در می آید.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۰۵ نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته مخابرات استان به این ویروس مبتلا شدند و ۶ نفر از بازنشستگان هم به دلیل ابتلا به این بیماری جان باختند.

کد خبر: ۷۲٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha