۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کارگران ساختمانی در قم آموزش می‌بینند
برای نخستین بار در کشور؛

کارگران ساختمانی در قم آموزش می‌بینند

قم- برای نخستین بار در کشور تفاهم‌نامه همکاری مشترک و سه جانبه بین اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران قم با هدف آموزش کارگران ساختمانی امضا شد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی قم اظهار کرد: آموزش کارگران حرفه ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باعث افزایش سطح مهارت‌های علمی و عملی و ارتقای دانش آنان خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه علاوه بر افزایش دانش علمی و عملی کارگران، ارتقای کیفیت اجرای کار و افزایش سطح توانایی فنی و دانش مجموعه‌های کارگری ساختمان، طبقه‌بندی کارگران ماهر، افزایش رضایت کارفرمایان برای دریافت خدمات مطلوب و حفظ و بهبود جایگاه و شان کارگران ساختمان است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش رعایت مسائل ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه سه جانبه است.

به گفته صبوری، آموزش کارگران ساختمانی، افزایش اعتماد اجتماعی و افزایش اشتغال‌زایی آنان را در پی دارد.

وی بیان کرد: پس از فرآیند آموزش و سنجش، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نسبت به صدور کارت و گواهینامه مهارت کارگران اقدام می‌کند.

این تفاهم‌نامه سه جانبه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی قم، امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمان استان قم امضا و تبادل شد.

بیش از ۲۲ هزار کارگر ساختمانی در قم فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۷۲٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha