۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
ستاد اجرایی پیشرو و پیشگام محرومیت‌زدایی در کشور است| ضرورت مردمی شدن اقتصاد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در دیدار با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:

ستاد اجرایی پیشرو و پیشگام محرومیت‌زدایی در کشور است| ضرورت مردمی شدن اقتصاد

شریفیان، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فعالیت‌های اقتصادی مردم پایه که در ستاد اجرایی فرمان امام و مجموعه‌های ذیربط با این ستاد آغاز شده باید رونق بگیرد و بدانیم راه موفقیت در دستیابی به اقتصاد شکوفای مقاومتی از میان مردم و با فعالیت‌های اقتصادی مردم پایه می‌گذرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب با تدبیر امام راحل ستاد اجرایی شکل گرفت که امروز در حوزه‌های مختلف شاهد شکوفایی نتایج برنامه‌های اجرا شده توسط این ستاد در زمینه‌های کارآفرینی و محرومیت‌زدایی هستیم.

وی ادامه داد: تدبیر امام (ره) و مقام معظم رهبری در ایجاد و حمایت و راهبری ستاد اجرایی قابل ستایش است چرا که مجموعه این ستاد به دور از بروکراسی‌های موجود در نظام دیوانی در طول چهل سال گذشته و به خصوص در دهه اخیر نقش بسزایی در زدودن رنگ محرومیت از بسیاری از نقاط کشور داشته است و این ادامه روند کار جهادی در این ستاد و مجموعه‌های پایین دست آن قابل تقدیر و مغتنم است.

وی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و برنامه ریزی‌های مدون، به روز و کارآمد در حوزه راهگشایی‌های اقتصادی و همین طور فعالیت‌های علمی که جدیدترین نمونه آن را در بحث تولید واکسن کرونا دیدیم از نتایج مهم تلاش‌های ستاد اجرایی است.

وی با اشاره به موفقیت‌های موسسه دانش بنیان برکت از مجموعه‌های تابعه ستاد اجرایی فرمان امام در تولید واکسن کوید-۱۹ گفت: آنچه در این فعالیت نفسگیر علمی شاهد آن هستیم تبلور شعار ما می‌توانیم است که در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب فرصت‌های تاریخی بسیاری برای نمایش کارآمدی و توانمندی نظام و کشور ایجاد نموده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مردمی‌شدن اقتصاد گفت: فعالیت‌های اقتصادی مردم پایه که در ستاد اجرایی فرمان امام و مجموعه‌های ذیربط با این ستاد آغاز شده باید رونق بگیرد و بدانیم راه موفقیت در دستیابی به اقتصاد شکوفای مقاومتی از میان مردم و با فعالیت‌های اقتصادی مردم پایه می‌گذرد.

وی تصریح کرد: شهرستان اسلامشهر به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان تهران، نیازمند حضور مستمر و موثر ستاد اجرایی برای محرومیت‌زدایی و ایجاد و تقویت پروژه های اقتصادی و اجتماعی برای محرومیت‌زدایی و رفع مشکل بیکاری است و امیدواریم با همت مضاعف این امر پیگیری شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود سرمایه گذاری در شهرستان اسلامشهر افزود: با توجه به ماموریت‌های ستاد اجرایی فرمان امام به نظر می رسد اسلامشهر هم واجد ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی است که توجه بیش از پیش از طرف این ستاد و مجموعه‌های پایین دست آن را می‌طلبد تا ظرفیت‌های توانمند تولید و اشتغال در زمینه‌های مختلف فعال شده و در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید گامی بزرگ رو به جلو برداشته شود.

در این دیدار مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ضمن تایید این نکته که باید به صورت جهادی پای کار حل مشکل اشتغال و تولید مناطق مختلف کشور بیاییم گفت: حاشیه تهران به دلیل قرار گرفتن در سایه پایتخت همواره در برنامه ریزی‌ها مورد غفلت واقع می‌شود و حتما ما نگاه ویژه‌ای به این مناطق به وِیژه به اسلامشهر خواهیم داشت.

در این دیدار برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه روستایی و مشاغل خانگی و موضوع ساخت مسکن برای نیازمندان و محرومان و همچنین تقویت کمک‌های معیشتی اهدایی از طرف ستاد اجرایی به نیازمندان واقعی در شهرستان انجام شد.

کد خبر: ۷۲٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha