۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
مرمت بافت تاریخی دهدشت محقق شد/ بلادشاپور دروازه بازرگانی دوران صفویه
رئیس پایگاه ملی بافت تاریخی دهدشت خبر داد:

مرمت بافت تاریخی دهدشت محقق شد/ بلادشاپور دروازه بازرگانی دوران صفویه

یاسوج- رئیس پایگاه ملی بافت تاریخی دهدشت گفت: مرمت بافت تاریخی دهدشت(بلادشاپور) در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسفندیار اباب عصر شنبه در حاشیه بازدید از روند سمپاشی علف های هرز موجود در بافت تاریخی دهدشت، افزود: طی یکماه گذشته، مرمت شش بنای تاریخی در بافت بلادشاپور عملیاتی شده است.

اباب با بیان اینکه مرمت کاروانسرای بافت تاریخی و امام زاده جابر(ع) نیز انجام گرفت، عنوان کرد: با توجه به رشد علف ها در محدوده بافت و خطر آتش سوزی در خشک شدن های پیش از تابستان، عملیات سمپاشی علف های باف نیز انجام گرفت.

اباب با تاکید بر اینکه ۳۷ هکتار از بافت این شهر باقی مانده است، گفت: در سال ۱۳۶۴ بلادشاپور در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

رئیس پایگاه ملی بافت تاریخی دهدشت با اشاره به اینکه این بافت از ظرفیت ها و بیانگر تاریخ  این شهر است، بیان کرد: توجه به حفظ  نگهداری و ظرفیت سازی برای معرفی بیش از پیش این بافت به گردشگران مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار بازار، بلادشاپور به عنوان یکی از مراکز سکونت در دوره صفوی و بازرگانی با بندرهای جنوبی، نقش مهمی در اقتصاد و بازرگانی زمان خود داشته‌است.

بافت قدیمی بلاد شاپور با ۴۵ هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت‌های تاریخی ایران به‌ شمار می‌آمد اما این بافت به دلایل توسعه شهرنشینی تخریب شد و هم اینک ۳۷ هکتار از این شهر قدیمی باقی مانده‌است.

کد خبر: ۷٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha