۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری وزارت نفت در کرمانشاه
وزیر نفت خبر داد

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری وزارت نفت در کرمانشاه

کرمانشاه- وزیر نفت گفت: به منظور توسعه میدان‌های گازی، وزارت نفت دو میلیارد دلار سرمایه گذاری در شهرستان‌های گیلانغرب و سرپلذهاب کرمانشاه انجام می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، بیژن نامدار زنگنه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه اظهار داشت: با ساخت چهارمین پتروشیمی استان در شهرستان اسلام آبادغرب، کرمانشاه به سومین قطب پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود.

وی افزود: به منظور توسعه میدان‌های گازی منطقه قصد داریم دو میلیارد دلار در گیلانغرب و سرپلذهاب سرمایه گذاری کنیم که در همین ارتباط یک پالایشگاه گازی در نزدیک گیلانغرب می‌سازیم.

وزیر نفت با بیان اینکه مشاور این سرمایه گذاری‌ها در حال بررسی کارهای آن است، گفت: یکی از مشکلات بزرگ کرمانشاه بحث اشتغال است و ما سعی داریم نیروهای بومی را برای به کارگیری در این طرح‌ها تربیت کنیم.

زنگنه، همچنین از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری هلدینگ خلیج فارس در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این سرمایه گذاری قرار است صنایع پایین دستی مانند صنعت «متیل آمین» در سنقر و کلیایی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری احداث شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد جمعیت استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: برای گازرسانی در استان کرمانشاه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، ولی برای به تعادل رسیدن گازرسانی در شهرستان‌های مختلف استان اعتبارات بیشتری مورد نیاز است.

کد خبر: ۷۲٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha