۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کاهش ۹.۴ درصدی نرخ بیکاری در بین بانوان استان ایلام
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام خبر داد

کاهش ۹.۴ درصدی نرخ بیکاری در بین بانوان استان ایلام

ایلام- حائری، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام از کاهش ۹.۴ درصدی نرخ بیکاری در بین بانوان استان ایلام خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام، زهره السادات حائری اظهار کرد: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند لذا حضور موثر زنان در سطح ملی و پست های کلیدی از جمله وزارت از مطالبات به حق زنان کشور است.

وی تصریح کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران از ابتدای کار دولت در سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸، نرخ بیکاری زنان استان ۹.۴ درصد کاهش داشته است که این شاخص در کشور۲.۳ واحد درصد کاهش دارد.

حائری افزود: نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۸، ۱.۵ درصد افزایش دارد که این شاخص در کشور ۳.۶ درصد افزایش داشته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت ایلام ابراز کرد: نسبت اشتغال زنان استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۲.۶ رصد افزایش داشته که این شاخص در کشور ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

 حائری بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون تعداد زنان بیکار استان با کاهش یک هزار و ۸۹۶ نفری به پنج هزار و ۹۵۹ نفر رسیده این در حالی است که تعداد زنان بیکار کشور افزایش یافته است.

کد خبر: ۷۲٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha