۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
ارز آوری ۱۰ میلیون یورویی در پیشوا؛ ۳ میلیون شاخه گل صادر می کنیم
با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور مطرح شد؛

ارز آوری ۱۰ میلیون یورویی در پیشوا؛ ۳ میلیون شاخه گل صادر می کنیم

پیشوا- نخستین واحد گلخانه مدرن تکثیر و تولید انواع پایه های گل رز پیوندی کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور برگزار و در این آیین از ارز آوری ۱۰ میلیون یورویی در پیشوا و صادرات ۳ میلیون شاخه گل خبر داده شد.

به گزارش خبرنگار بازار، پیش از ظهر یکشنبه نخستین واحد گلخانه مدرن تکثیر و تولید انواع پایه های گل رز پیوندی کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور و حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و مسئولان شهرستان در پیشوا برگزار شد.

صادرات ۳ میلیون شاخه گل
محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به اینکه طی سال گذشته از محل صادرات گل‌های تزئینی ۳۵ میلیون دلار ارزآوری داشته ایم گفت: با توجه به اینکه کشت گلخانه‌ای برای کشور اهمیت ویژه ای دارد باید اعلام کنیم که با اجرای طرح های گلخانه‌ای بهره‌وری آب و میزان تولید در واحد سطح بیش از ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات ۳ میلیون شاخه گل با افتتاح این پروژه خبر داد و عنوان داشت: با اجرای این پروژه از وابستگی ۲۴۰ میلیون یورو در هر هکتار به خارج از کشور بی‌نیاز شده ایم.

وی افزود: تا پایان دولت دوازدهم به تولید ۳.۵ میلیون تن محصول کشاورزی و ۴.۲ میلیارد شاخه گل دست خواهیم یافت.

تکمیل ظرفیت پروژه ۱۰ میلیون یورو ارز آوری خواهد داشت

حسین عباسی، فرماندار پیشوا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در مرحله اول اجرای این پروژه در مرحله اول این پروژه ۱۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است عنوان داشت: در مرحله دوم ۱۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

فرماندار پیشوا بیان داشت: با بهره برداری از این پروژه برای ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد و با تکمیل ظرفیت این طرح امکان صادرات بیش از چهار میلیون پایه گل به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون یورو در سال به وجود خواهد آمد.

عباسی عنوان داشت: میزان کل تولیدات سالانه این مجموعه بیش از پنج میلیون پایه گل رز پیوندی و بیش از هفت میلیون شاخه انواع گل رز به صورت شاخه بریده خواهد بود.

کد خبر: ۷۲٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha