۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
برپایی جشنواره «گردشگری زمستانه» در غرب کشور
در راستای رونق گردشگری صورت می گیرد؛

برپایی جشنواره «گردشگری زمستانه» در غرب کشور

همدان - معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از برگزاری جشنواره گردشگری با عنوان جشنواره زمستانی با مشارکت استان‌های غرب کشور در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، علی خاکسار گفت: با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه غرب کشور و با مشارکت استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان و زنجان، جشنواره گردشگری زمستانه در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: جشنواره در سه محور شامل معرفی ظرفیت های گردشگری، ترویج سفر مسئولانه و برنامه ریزی شده و برگزاری مسابقات شناخت جاذبه های گردشگری غرب کشور به صورت مجازی است.

خاکسار گفت: اشتراک گذاری آنتن شبکه های استانی با هدف معرفی جاذبه‌ها، طراحی و ترویج تورهای تلفیقی برنامه‌ریزی شده و مسابقات مجازی شناخت جاذبه های گردشگری استان‌ها، از مهمترین برنامه‌های این جشنواره است.

وی گفت: هدف این جشنواره که قبل از نوروز برگزار می شود، معرفی ظرفیت‌های گردشگری، سوغات، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی استان های مشارکت کننده است.

ثبت کلوای نهاوند در فهرست آثار ملی ایران
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند از ثبت کلوای نهاوند در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

محسن جانجان گفت: پرونده پخت کلوای نهاوند تهیه و پس از طی مراحل قانونی در فهرست آثارملی کشور به ثبت رسید.

جانجان گفت: این نان شیرین که کلوا نام دارد و از خانواده ی نان های فطیر است بسیار خوشمزه و خوش عطر است.

وی گفت: در گذشته این نان را در خانه و در تنور می پختند و بعداز آن ساج که یک وسیله ی تهیه نان است مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه کد بانوهای نهاوندی این نان را داخل فر می پزند و در بازار نیز در تنورهای نانوایی صنعتی پخته می شود.

جانجان عنوان کرد:نان کلوا از ترکیبات آرد،شکر،تخم مرغ تهیه می شود که در قدیم رسم بر این بوده که در شب های عید مانند عید فطر و قربان و غدیر یا عید نوروز این نان را می پختند و به عنوان پیشکش برای تازه عروسان و دختران خانواده می فرستادند.

کد خبر: ۷۲٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha