۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
سوال ملی از وزیر اقتصاد اعلام وصول شد
در صحن علنی مجلس شورای اسلامی؛

سوال ملی از وزیر اقتصاد اعلام وصول شد

حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول سه سوال ملی از وزرای علوم و اقتصاد و دارایی را قرائت کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

- طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران.

- طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب ۳۰/۱/۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی.

- طرح تشویق و حمایت از خیرین، تبدیل وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدام ادواری و ممنوعیت به کارگیری افراد خارجی در باشگاه‌های ورزشی دولتی.

- سوال ملی معین الدین سعیدی نماینده چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص علت کم توجهی وزارت علوم به کیفیت‌بخشی به آموزش های کاربردی مرتبط با مشاغل کشور.

- سوال ملی سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص عدم برنامه مناسب جهت بهره‌مندی از نظرات سرمایه عظیم علمی متشکل از ۸۰ هزار عضو هیأت علمی و بیش از ۳.۵ میلیون دانشجو جهت چاره‌جویی برای حل مشکل کشور.

- سوال ملی شهریار حیدری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص عدم تحقق برنامه‌های وزارت اقتصاد و دارایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله ارزش پول ملی، نابسامانی در بورس و اوراق بهادار، مشکلات عدیده گمرکات، سازمان خصوصی‌سازی، سهام عدالت و مناطق آزاد صنعتی و ویژه.

کد خبر: ۷۲٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      0 0
      خیلی اقدام خوبی هست چرا از عدم همکاری همکاری هیات علمی ها در وزارت علوم و وزارت بهداشت باندازه کافی سوال نمی شود. چرا اداره مالیات برای اخذ مالیات و وارد شدن به حسابهای اشخاص از همکاران هیات علمی کمک کننده به کارخانجات داروسازی در هیات مدیره ها و یا مشاوره ها شروع کرده است و عملا بصورت منفی رابطه صنعت و دانشگاه را کاملا قطع کرده است و خیلی از هیات علمی ها دیگر با کارخانجات داروسازی تمایل به همکاری ندارند و عملا جدا شده اند؟ سوال شود چند نفر جدا شده اند؟ وزیر اقتصاد نیز پاسخگو باشند. لطفا هر سه وزیر محترم به این سوال جواب دهند.
    • DE ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      البته پنجاه درصد هیات علمی ها در علوم پزشکی ها هستند که زیر نظر وزارت بهداشت اداره می شوند لذا لازم است با سوال ملی یا هر تصمیم دیگری را به هیات علمی های وزارت بهداشت نیز تعمیم داد. باید بررسی کرد ایا ارتباط میان صنعت و جامعه و دانشگاه حفظ شده است یا اسیب دیده است و در حالت دوم چرا این اتفاق رخ داده است. این سوال به وزارت اقتصاد نیز قابل تعمیم هست آیا تصمیمی و یا حرکتی انجام شده که ارتباط فوق را اسیب بزند؟ بنده فکر می کنم نمایندگان محترم دست روی نکته مهمی و زمان مهمی گذاشته اند و اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد استفاده از علم دانشگاهها در جامعه و صنعت فراموش شده است علت یابی شود. وقتی سرمایه مردم در بورس اسیب می بیند آیا وزارت اقتصاد با متخصصین دانشگاهی مشورت فرمودند؟ با تشکر ار نمایندگان