۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
۸ پروژه آبخیزداری در زنجان به بهره برداری می‌رسد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

۸ پروژه آبخیزداری در زنجان به بهره برداری می‌رسد

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: در دهه فجر امسال هشت پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در دهه فجر امسال هشت پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد،گفت: فاز اول پروژه کنترل سیلاب روستاهای عزیز آباد و هارون آباد در حوزه آبخیز گچی قشلاق شهرستان طارم امروز افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: برای افتتاح این طرح حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: پروژه چند منظوره کنترل سیلاب، کنترل رسوب و حفاظت خاک میرآخور با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

آقاجانلو تاکید کرد: کنترل فرسایش و رسوب، کاهش خسارت‌های سیل و تقویت و پایدارسازی منابع آب زیرزمینی محل از اهداف اجرای این پروژه‌ها است و طرح های آبخیزداری در استان با قوت انجام می شود.

وی افزود: همچنین در دهه فجر امسال پروژه های حفاظت خاک و کنترل فرسایش در اراضی شیبدار ایجرود ( قارختلو)، حفاظت خاک و پیشگیری از فرسایش در آبخیز آق بلاغ زنجان، اجرای پروژه های پخش سیلاب و زنجان (گویجه قیه)، حفاظت خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه آبخیز شهری زنجان، اجرای پروژه های پخش سیلاب و آبخوان داری در حسن ابدال زنجان و فاز یک اجرای طرح  آبخیزداری در حوزه آبخیز چسب ایجرود افتتاح می شود.

کد خبر: ۷۲٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha