۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
جهان به سرعت در حال خو گرفتن با روند تجارت الکترونیکی| اندونزی در صدر خرید آنلاین قرار گرفت
«بازار» گزارش می دهد

جهان به سرعت در حال خو گرفتن با روند تجارت الکترونیکی| اندونزی در صدر خرید آنلاین قرار گرفت

با توجه به اینکه همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا خریدها بیشتر به صورت آنلاین انجام گیرد؛ حال بررسی ها نشان می دهد که افزایش این نوع خریدها همچنان ادامه دارد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «دیجیتال اینفورمیشین ورلد» در گزارشی به بررسی میزان خرید آنلاین در گروه های کالایی مختلف پرداخته است: در سال ۲۰۲۰ بیماری همه گیر کووید ۱۹، باعث رشد در روند تجارت الکترونیکی شد. مصرف کنندگان از سراسر جهان بیشتر به خرید انواع کالاهای آنلاین رو آوردند. به طوریکه این مساله در گزارش دیجیتال ۲۰۲۱ که توسط HootSuite و WeAreSocial ارائه شده است، نیز بسیار مشهود بود.

بر این اساس، تقریبا ۷۷ درصد از کاربران اینترنت بین گروه سنی ۱۶ تا ۶۴ ماهانه کالایی را از پلتفرمهای تجارت الکترونیکی خریداری کرده اند و وقتی صحبت از این است که کدام کشور بیشترین خرید آنلاین را انجام داده است، اندونزی در صدر قرار دارد و بیش از ۸۷ درصد پاسخ دهندگان اکنون به خرید آنلاین متکی هستند. در حالی که، این رقم بیش از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، چین و انگلیس است که پلتفرمهایی هایی مانند آمازون و علی بابا دارند.

با پایین آمدن از این لیست، مصر آخرین کشوری است که فقط ۵۷ درصد از کاربران اینترنت گفتند که در ماه گذشته خریدهای اینترنتی انجام داده اند. با این حال میانگین جهانی ۷۶.۸ درصد بوده است.

در همین راستا، گزارش ارائه شده توسط Statista نشان می دهد که گروه مد و زیبایی بیشترین سهم را از درآمد جهانی تجارت الکترونیک B۲C (یک کسب و کار یا همان بیزینس محصول و خدمات خود را به‌صورت مستقیم به مصرف کننده (مشتری) ارائه می‌دهد) در سال ۲۰۲۰ با ۶۶۵ میلیارد دلار امریکا داشته است.

علاوه بر این، برای اولین بار در مجموعه گزارش های دیجیتال جهانی، در هیچ کجا، بیشترین سهم درآمد در گروه سفر دیده نمی شود، که البته علت مشخص است چراکه در حال حاضر سفر و تورها محدود شده اند. به طور کلی، درآمد آنلاین در گروه مسافرت، جابجایی و اقامت نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است. از طرفی همچنین شاهد افت بیش از نیم تریلیون دلار آمریکا برای هزینه های مصرفی سالانه بوده ایم.

افت بخش سفر جای خود را به گروه غذا و مراقبت شخصی داده است به طوریکه به عنوان سریعترین رشد تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۰ بوده است و انتظار می رود اعداد برای این گروه افزایش یابد زیرا با محدویتهای ناشی از همه گیری کووید ۱۹ و اقدامات فاصله اجتماعی وجود دارد، ماندن در خانه و خرید آنلاین تنها راه نجات جان مردم خواهد بود. درآمد سالانه غذا و مراقبت شخصی در سال ۲۰۲۰ به ۴۰۰ میلیارد دلار امریکا رسیده است که اگر آن را با سال قبل مقایسه کنیم ۴۰ درصد افزایش داشته اشت. با نگاهی به تعداد رشد در هر گروه کاملاً مشهود است که دسته هایی که رشد خوبی را تجربه کرده اند همچنان همان رشد را تجربه خواهند کرد و این همه گیری باعث شده تا مردم خرید وسایل را مستقیماً از منزل و از طریق تلفن انجام دهند.

کد خبر: ۷۲٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha