۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
قاچاق چوب در زنجان ۳۷ درصد افزایش دارد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

قاچاق چوب در زنجان ۳۷ درصد افزایش دارد

زنجان- مهدیون، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: طی ۱۰ ماه امسال ۵۳ فقره قاچاق چوب به میزان ۳۰۰ تن در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد.

رضا مهدیون در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: با دستور العمل جدیدی که از سازمان جنگل‌ها ابلاغ شده قطع درختان در باغات و مستثنیات شخصی بدون مجوز امکان پذیر نیست و باید از واحد سازمان جنگلها در استان مجوز دریافت کنند و این دستور العمل باعث خواهد شد تا قاچاق چوب در استان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماه امسال ۵۳ فقره قاچاق چوب به میزان ۳۰۰ تن در استان زنجان کشف شده است، اظهار داشت: این میزان قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد. 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: با ابلاغ این دستور العمل امیدواریم شاهد کاهش قاچاق چوب در استان باشیم و اقدامات پیشگیرانه انجام می شود. 

مهدیون تاکید کرد: تشدید گشت و مراقبت‌ها، استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در روستاها با قوت انجام می شود تا از قاچاق چوب در استان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اراضی ملی دارد،تاکید کرد: از این میزان ۷۰ هزار هکتار جنگل است و بیشترین قاچاق چوب هم در شهرستانهای طارم و بخش قره پشتلو ارمغاخانه زنجان انجام می شود. 

کد خبر: ۷۲٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha