۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
آب شیرین‌کن اروندکنار با ظرفیت ۴ هزار متر مکعب به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس اداره آبفا آبادان:

آب شیرین‌کن اروندکنار با ظرفیت ۴ هزار متر مکعب به بهره‌برداری می‌رسد

آبادان- مهران فر، رئیس اداره آبفا آبادان با بیان اینکه آب شیرین‌کن اروندکنار با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی تا ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: ظرفیت تولید این پروژه چهار هزار متر مکعب در شبانه روز است.

مصطفی مهران فر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کل استان خوزستان حدود دو هزار و ۸۰۰ کیلومتراز شبکه فاضلاب استفاده دارند، که ۲۵ درصد در شهرستان آبادان واقع شده است.

وی با تاکید بر افزایش ۲۵ در صدی مصرف آب در زمان کرونا، توضیح داد: آب شیرین کن اروندکنار با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد تا ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت چهار هزار متر مکعب در شبانه روز است.

رئیس اداره آبفا آبادان افزود: روستاهای شلحه ثوامر و امام حسن دو و نیم کیلومتر خط انتقال و طرح آبرسانی غدیر در حال انجام است و تا اوایل ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مهران فر با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۵۶ مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان به شبکه فاضلاب آبادان اختصاص داده شده است، عنوان کرد: طرح در زمینه اصلاح و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ و کاراکترهای اصلی و شبکه جمع آوری فاضلاب انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ مصوبه برای بازسازی تأسیسات طرح آبرسانی شلحه در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیارد آن تاکنون تخصیص داده شده و در زمینه بازسازی هم در حال اجراست.

رئیس اداره آبفا آبادان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب از محل درآمدهای جاری خدمات رسانی به شهر و روستا ارائه می‌دهد، ادامه داد: اقداماتی که در سال ۹۹ انجام شده است شامل شبکه توزیع در سطح روستایی به طول چهار کیلومتر راه اندازی شده، تصفیه خانه و ایستگاه تقویت فشار ابوشانک، روستای تنگه جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر بوده که افت فشار قبلا در طول شبانه روز هفت ساعت بوده اما با اقدامات ارائه شده از سوی اداره آبفا در طول ۲۴ ساعت روستا مشکل کمبود آب برطرف شده است.

کد خبر: ۷۲٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha