۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
برنامه ریزی برای کشت گل محمدی در ۲.۵ هکتار از مزارع فامنین
مدیر جهادکشاورزی فامنین خبر داد:

برنامه ریزی برای کشت گل محمدی در ۲.۵ هکتار از مزارع فامنین

همدان - کاویانی دلشاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین بابیان اینکه ۲.۵ هکتار کشت گل محمدی در فامنین برنامه ریزی شده است، گفت: در زمینه کشت گل محمدی در سطح ۱۷۰ هکتار از مزارع متقاضی برای دریافت تسهیلات بانکی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

جعفر کاویانی دلشاد در گفتگو با خبرنگار بازار از افزایش دوره های آموزشی و ترویجی کشاورزان در فامنین سخن گفت و افزود: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در فامنین طی سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته به نوعی که در این زمینه ضریب مکانیزاسیون فامنین به ۱.۸۳ اسب بخار رسیده است.

وی با بیان اینکه در بحث تولیدات محصولات نیز شاهد روند افزایشی هستیم، اظهار کرد: با برنامه ها و اقداماتی چون اصلاح کشت، پیش روی کشت نشایی و آبیاری نواری سعی شده سطح زیرکشت کمتر اما میزان تولیدات افزایش یابد.

کاویانی دلشاد به کشت چغندرقند و گندم اشاره کرد و گفت: وضعیت پرورش ماهی، تولید عسل، تولید جو و سایر محصولات نیز از سال ۹۱ تاکنون روند افزایشی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین تعداد واحدهای دامداری صنعتی در این شهرستان نیز در بازه زمانی سال ۹۱ تاکنون از ۲۶ واحد به ۶۱ واحد افزایش یافته است، اضافه کرد: ۵۳ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی فامنین است که حدود ۱۷۶ هزار تن محصول از آن ها برداشت شده است

کاویانی دلشاد با بیان اینکه وسعت باغات نیز برابر ۶۴۲ هکتار است، مطرح کرد: فامنین یک شهرستان باغی محسوب نمی شود اما در تلاشیم تا وسعت باغات را در سطح شهرستان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال بالغ بر پنج هزار و ۱۳۱ تن محصولات باغی در شهرستان فامنین تولید شده است، اظهار کرد: سه هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی زیرکشت گندم آبی، ۳۵ هزار هکتار زیرکشت گندم دیم، چهار هزار و ۵۰۰ هکتار زیرکشت جو دیم و سه هزار و ۶۰۰ هکتار زیرکشت جو آبی بوده و از سویی شاهد برداشت ۳۱ هزار تُن چغندر با عیار مناسب نیز بوده ایم.

کاویانی دلشاد با بیان اینکه ۵۵ هزار تن گندم در فامنین برداشت شد، گفت: حدود ۲۰ هزار تن از این محصول تحویل مراکز خرید دولتی شد که نسبت به پارسال تغییری نداشته است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۵۰ دستگاه تراکتورهای کشاورزی نیز شماره گذاری شده و تعداد ۲۲۰ دستگاه دیگر نیز در حال شماره گذاری است، یادآور شد: با این روند، شاهد ساماندهی در بحث سوخت تراکتورها خواهیم بود و تراکتورهای فرسوده نیز مشخص خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین بابیان اینکه مبارزه با سن غلات در ۲۸ هزار و ۴۳۰ هکتار به انجام رسیده است، اضافه کرد: حدود ۲.۵ هکتار کشت گل محمدی در فامنین برنامه ریزی شده و در زمینه کشت گل محمدی در سطح ۱۷۰ هکتار از مزارع نیز متقاضی برای دریافت تسهیلات بانکی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ تن بذور اصلاح شده مختلف در شهرستان توزیع شد، یادآور شد: سه هزار و ۳۰۰ تن کود اوره، ۵۳ تن کود فسفاته و ۵ تن کود پتاسه در شهرستان فامنین توزیع شده است.

کد خبر: ۷۲٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha