۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
ساخت ۲۰۰۰ مسکن محرومان در روستاهای همدان/ بافت روستا حفظ می‌شود
معاون بنیاد مسکن همدان اعلام کرد:

ساخت ۲۰۰۰ مسکن محرومان در روستاهای همدان/ بافت روستا حفظ می‌شود

همدان - خوش کردار، معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از ساخت دو هزار مسکن محرومان در روستاهای این استان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری همدان ساخت دو هزار مسکن محرومان در روستاهای استان همدان عملیاتی می شود.

محمد باقر خوش کردار در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت پیشروی ساخت و احداث مساکن محرومین در استان همدان از ساخت دو هزار مسکن محرومین در روستاهای این استان خبر داد و گفت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری بر اساس تفاهم نامه ای که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور و نیز استانداری منعقد شد ساخت دو هزار مسکن روستایی در همدان عملیاتی شد.

وی در زمینه پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی مسکن محرومین در روستاهای استان همدان نیز گفت: متقاضیان عادی یا افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند علاوه بر اینکه از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی استفاده می کنند از ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بلاعوض نیز برخوردار می شوند.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه از تنظیم شیوه نامه و منشور در ساخت و سازهای روستایی سخن گفت و افزود: این منشور در چند بند به صورت کامل مشخص کرده که ساخت مسکن ویژه روستایی با چه ضوابط و راهکارهای قابل انجام است.

احداث مسکن بادوام و مقاوم روستایی و تلاش در حفظ هویت معماری بومی روستا

خوش کردار در تشریح این موضوع عنوان کرد: احداث مسکن بادوام و مقاوم روستایی و تلاش در حفظ هویت معماری بومی روستایی از جمله ضوابط مدنظر برای ساخت مسکن ویژه روستایی است.

وی در ادامه به بیان دیگر راهکارها و ضوابط اشاره کرد و گفت: تامین جنبه سیما شناسانه روستا و تامین مسکن با توجه به نیاز روستاییان باید مدنظر باشد و ساخت و سازها طوری باشند که هم از لحاظ محیط زیستی مقررات رعایت شود و هم در جلوگیری از اتلاف انرژی مشکل و معضلی ساختمان را تهدید نکند که بر همین اساس نظارت های دوره ای از طرف کارشناسان امر صورت می پذیرد.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: ترویج ساخت مسکن روستایی با در نظر گرفتن سیستم های بهداشتی و اینکه فضای روستا از نظر شادابی و زنده و فعال بودن حفظ شده باشد و ایمن سازی ساختمان که در برابر حوادث مترقبه و غیر مترقبه آسیب پذیر نبوده نیز از جمله مواردی است که باید در این مورد تمهیدات لازم اندیشیده شود.

خوش کردار در ادامه گفتگو با تاکید بر اینکه تغییر فضای روستایی باید به نحوی باشد که از نظر بهداشتی تمام استانداردهای لازم در آن رعایت شده باشد و روبه زوال پیش نرود، عنوان کرد: تطبیق کالبد مسکن روستایی، اجرای طرح تامین سرپناه برای روستاییان، ارتقاء سطح امکانات رفاهی روستا و هم چنین طرح بهینه سازی مصرف انرژی در اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته شده است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در بخش پایانی سخنان خود از دیگر مواردی که در اجرای طرح مسکن محرومین در روستاهای استان همدان مدنظر قرار گرفته است، به افزایش قابلیت در طرح های عمرانی، بازتولید انبوه مسکن روستایی، تلاش برای به حداقل رساندن آثار مخرب و ظواهر نامناسب شهری که موجب از بین رفتن بافت روستایی می شود، ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی و انجام اقدامات ترویجی اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ساختار ساختمان ها به صورت مقاوم و اصولی ساخته شوند.

کد خبر: ۷۲٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha