۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
ابزارهای فناورانه نمایشگاه مجازی ایران، مسیر را برای تجارت هموار می‌کنند
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

ابزارهای فناورانه نمایشگاه مجازی ایران، مسیر را برای تجارت هموار می‌کنند

میربلوک، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: ابزارهای فناورانه نخستین نمایشگاه مجازی ایران، مسیر تجارت را برای فعالان اقتصادی هموارتر می‌کنند.

به گزارش بازار، علیرضا میربلوک، دبیرکل خانه صنعت و معدن استان تهران با اشاره به نقش تشکل‌ها در افزایش میزان مشارکت اعضا و فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌ها از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشارکت در برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران خبر داد و افزود: پلت فرم و طراحی نمایشگاه مجازی ایران باید به گونه‌ای باشد که از امتیارات ویژه‌تری نسبت به سایر ابزارهای فناورانه برخوردار باشد.

علیرضا میربلوک با بیان اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران، می‌تواند به واسطه ابزارهای فناورانه، مسیر تجارت را برای فعالان اقتصادی هموار کند، اظهار داشت: خلاقیت‌ها و نوآوری‌های سازمان‌ها باید به صورت دوره‌ای در قالب نمایشگاه‌ها به مشتریان ارایه شوند؛ چراکه حضور در نمایشگاه‌ها موجب توسعه و حفظ برند خواهد شد؛ اما برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی یا مجازی باید منطبق بر سلایق مختلف مخاطبان، برگزارکنندگان یا مشارکت‌کنندگان نمایشگاهی باشد.

وی افزود: حتی پیش از ورود کرونا نیز معتقد بودم که برگزاری نمایشگاه مجازی از نقش مهمتری در توسعه بازار برخوردار است و علاقه‌مند نبودم که یک بنگاه اقتصادی صرفا در یک نمایشگاه فیزیکی چندروزه حضور داشته باشد که البته ممکن است برخی با این استدلال موافق نباشند؛ اما به هر حال نمایشگاههای فیزیکی مشتریان خاص خود را دارند؛ در حالیکه فضای امروز دنیا حرکت به سمت برگزاری نمایشگاههای مجازی را دیکته می‌کند.

میربلوک عنوان کرد:‌ فروش و حضور ما در بازارها به دلیل کرونا محدود نشده است؛ اما واحدهای تولیدی تجربیاتی متفاوت در این زمینه دارند و سلایق در این زمینه متفاوت است؛ به این معنا که برخی معتقدند فقط نمایشگاه‌های فیزیکی آنها را به اهدافشان از حضور در نمایشگاه‌ها نزدیک می‌کند و در مقابل، برخی نیز به دلیل هزینه‌های بالا و امکان دسترسی به مشتریان خود در فضای مجازی، علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه‌های مجازی هستند و عده‌ای نیز با برگزاری همزمان نمایشگاه‌های فیزیکی و مجازی موافق هستند.

دبیرکل خانه صنعت و معدن استان تهران عنوان کرد:‌ برخی از واحدهای تولیدی سایت اینترنتی دارند؛ بنابراین حضور در نمایشگاههای مجازی باید برای فعالان اقتصادی توجیهاتی داشته باشد تا منجر به افزایش میزان مشارکت در این گونه نمایشگاه‌ها شود.

وی ادامه داد: مزیت‌های معرفی کالا در نمایشگاه مجازی باید برای فعالان اقتصادی تشریح شود؛ چراکه اکنون روش‌های مجازی دیگری نیز برای معرفی کالا و خدمات واحدهای تولیدی وجود دارد که بر بستر فناورانه قابل انجام است.

این مقام مسئول در خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد:‌ پلت فرم و طراحی نمایشگاه مجازی باید به گونه‌ای باشد که اهداف شرکت‌ها را در زمان حضور در نمایشگاه مجازی برآورده کند و از امتیارات ویژه‌تری نسبت به سایر ابزارهای فناورانه برخوردار باشد.

کد خبر: ۷۲٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha