۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان همدان در دست ساخت است
رئیس نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی راهداری همدان:

۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان همدان در دست ساخت است

همدان - سخاییان، رئیس نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از برنامه ریزی برای ساخت ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی جدید در محورهای مواصلاتی استان همدان خبر داد.

محمد سخاییان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های استان همدان در حال فعالیت است، گفت: ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان در حال ساخت است و برای ۲۰ مورد مجتمع نیز استعلام ساخت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیشترین مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محورها و شریان‌های اصلی استان همدان فعال شده اند؛ گفت: در حال حاضر وضعیت همدان به لحاظ  وجود این مجتمع مناسب است ضمن اینکه تا دو سال آینده ۱۴ مجتمع در دست ساخت نیز تکمیل می‌شوند.

رئیس نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه نیمی از این مجتمع ها تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید از در نظر گرفتن اعتباراتی برای جذب سرمایه گذاران خبر داد و گفت: کمک به احداث رمپ ورود و خروج و راه دسترسی به جاده از جمله اقدامات در گرفته شده است.

برای احداث مجتمع بین خدماتی رفاهی بین راهی ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود

سخاییان با بیان اینکه اعتبار کمکی نیز برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده ضمن اینکه نصب تابلوی پیش آگاهی در حاشیه جاده ها نیز به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: برای احداث مجتمع بین خدماتی رفاهی بین راهی ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با یادآوری اینکه تغییر کاربری این مجتمع ها رایگان انجام می شود، گفت: بر اساس اینکه مجتمع ها کجا واقع شده اند رتبه بندی آنها انجام می شود به طوری که اگر یک مجتمع در محورهاو شریان های اصلی ایجاد شود یک مجتمع کامل خواهد بود که در حال حاضر ۸۰ درصد مجتمع های رفاهی خدماتی استان همدان اینگونه هستند.

رئیس نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با یادآوری اینکه مجتمع هایی فقط شامل خدمات سی ان جی هستند و عنصر اصلی را این فاکتور به خود اختصاص داده است و عناصر دیگر در حد کوچکتری با آنها پرداخته شده است، گفت: مجتمع هایی نیز با محوریت خدمات خودرویی در محورهای مواصلاتی ایجاد می‌شود که جایگاه سوخت ندارند اما تمام واحدهای خدمات خودرویی را شامل می‌شوند.

سخاییان با یادآوری اینکه در حال حاضر در مکان هایی که نیاز به احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی احساس می‌شد برنامه‌ریزی صورت گرفته اما اولویت محورهای روستایی است، گفت: از آنجا که توجیه اقتصادی راه اندازی مجتمع ها کم شده تمایل متقاضیان نیز کاهش یافته اما در تلاشیم تا برای جذب متقاضیان اقدام شود.

وی مجتمع های کامل را شامل جایگاه سی ان جی، سالن غذاخوری، رستوران، واحد خدمات خودرویی، کارواش،  نمازخانه، تعمیرگاه و سرویس بهداشتی ذکر کرد و گفت: در زمینه نظارت بر این مجتمع ها پس از بهره‌برداری از مجتمع؛ کمیته ویژه نظارت که شامل نمایندگانی از راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، شرکت نفت، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی، ستاد اقامه نماز و معاونت امور عمرانی استانداری است به صورت زمانبندی از مجتمع ها به صورت محسوس و نامحسوس بازدید و تذکرات کتبی داده می‌شود.

امسال ۲۵۰ بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان انجام شده است

سخاییان با یاداوری اینکه این کمیته در سطح شهرستان‌ها نیز فعال است و به ریاست فرمانداران مدیریت می‌شود، گفت: امسال ۲۵۰ بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان انجام شده است.

وی به پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا برای این مجموعه ها نیز اشاره کرد و با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا بزرگترین ضربه به مجتمع‌های خدماتی رفاهی وارد شد چرا که در پی این اتفاق غذاخوری های مجتمع هاتعطیل و رستوران ها بسته شد و با کاهش سفر و مسافرت فعالیت غذاخوری این واحدها توجیه نداشت ضمن اینکه خدمات خودرویی نیز نیمه تعطیل شد، افزود: طبق برآوردها درآمد این مجتمع ها نسبت به دوره پیش از شیوع کرونا به یک‌سوم مقدار ممکن رسیده است.

رئیس نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اجرای طرح های حمایتی نیز سخن گفت و با بیان اینکه مقرر شده در قالب وام پرداخت هایی به صاحبان این مجتمع ها انجام و بخشش هایی در زمینه بیمه تامین اجتماعی و هزینه خدمات زیرساختی اعمال شود، گفت: استان همدان به لحاظ مساحت و تعداد مجتمع های خدماتی رفاهی در رتبه هفتم کشور قرار دارد که با راه‌اندازی واحدهای جدید این رتبه به پنجم می رسد.

سخاییان از تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت و کنترل مجتمع ها نیز خبر داد و گفت: تمام شکایت‌های رسیده از مردم بررسی و موارد لازم تذکر داده شده است.

کد خبر: ۷۲٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha