۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کلیات بودجه مجدد رد شود، چند دوازدهم بسته می شود| تبلیغات منفی درباره معیشت مردم صحت ندارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

کلیات بودجه مجدد رد شود، چند دوازدهم بسته می شود| تبلیغات منفی درباره معیشت مردم صحت ندارد

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در زمینه بودجه چند دوازدهم تبلیغات منفی راه انداخته‌اند و مردم را دچار نگرانی کرده‌اند و اذعان داشتند این مسئله می‌تواند معیشت مردم را به خطر بیاندازد که باید گفت اینچنین نیست.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه رد کلیات لایحه بودجه در مجلس امری عادی است، اظهار داشت: پیرو رد کلیات بودجه ما به دولت دو هفته فرصت دادیم و از دولت خواستیم که اصلاحات مدنظر مجلس را انجام داده و مجددا لایحه بودجه را به مجلس بازگرداند.

وی تاکید کرد: لایحه ارسالی دولت پس از دو هفته به مجلس، و بعد از آن به کمیسیون تلفیق خواهد رفت و بعد از آن گزارش کمیسیون تلفیق مجددا به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: به موجب ترتیبات انجام شده اگر کلیات در مجلس رای آورد مجلس وارد جزئیات آن خواهد شد و اگر مجددا مجلس با کلیات لایحه بودجه مخالفت کرد، بودجه به صورت چند دوازدهم بسته خواهد شد.

وی با اشاره به فرآیند تدوین و تهیه بودجه چند دوازدهم گفت: پیش از تشریح این موضوع باید بگویم که برخی در زمینه بودجه چند دوازدهم تبلیغات منفی راه انداخته‌اند و مردم را دچار نگرانی کرده‌اند و اذعان داشتند این مسئله می‌تواند معیشت مردم را به خطر بیاندازد که باید گفت اینچنین نیست.

زنگنه بیان داشت: بودجه چند دوازدهم بدین معنا است که دولت سه دوازدهم بودجه یعنی بودجه سه ماه اول سال را برای حقوق و مزایا، یارانه‌ها و همچنین هزینه‌های جاری در نظر می گیرد و  به هیچ وجه هم خللی در امور کشور ایجاد نخواهد شد منتهی در این فرآیند برخی از هزینه‌های اضافه دستگاه‌ها محدود خواهد شد تا انشاالله دولت لایحه جدید خود را به مجلس تقدیم کند.

کد خبر: ۷۲٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha