۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
آماده مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر هستیم
معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

آماده مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر هستیم

بوشهر - عمرانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آماده مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر هستیم.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر طی دو سال گذشته مورد هجوم گسترده ملخ‌های صحرایی قرار گرفته بود و امسال هم شاهد هجوم این آفت به‌شدت خطرناک هستیم.

وی اضافه کرد: ملخ‌های صحرایی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های بخش کشاورزی محسوب می‌شوند و در صورتی که مقابله سریع و صحیح انجام نشود می‌تواند بخش زیادی از منابع طبیعی و حوزه کشاورزی را نابود کند.

مقابله فوری با ملخ‌ها
عمرانی بیان کرد: در سال ۹۷ عملیات مقابله با ملخ‌های صحرایی در سطح ۱۰۴ هزار هکتار در استان بوشهر انجام شد و سال گذشته نیز مبارزه با آفت ملخ در ۴۳ هزار هکتار استان بوشهر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز یک مرحله مقابله با ملخ‌ها در ششم آذرماه انجام شده است، افزود: با مقابله فوری با این آفت، از بروز خسارت‌های ناشی از آن جلوگیری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در همین راستا تلاش شده تا آمادگی لازم برای مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان فراهم شود و نیازهای این حوزه تامین شود.

راه‌اندازی آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی
وی ادامه داد: در همین راستا آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی استان بوشهر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید و امکانات و تجهیزات لازم در این آمادگاه فراهم شده است.

عمرانی با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی آمادگاه مدیریت ملخ صحرایی استان بوشهر هزینه شده است، گفت: ۶۰ تیم پایش و ردیابی در استان برای رصد وضعیت هجوم ملخ‌ها مستقر هستند.

کد خبر: ۷۲٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha