۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
بازار نوروز ۱۴۰۰؛ از مطالبات اصناف تا ملاحظات کرونایی
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران مطرح کرد

بازار نوروز ۱۴۰۰؛ از مطالبات اصناف تا ملاحظات کرونایی

درستی، نماینده وزیر صمت و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن بر بازار بسیاری از اصناف در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند ولی همچنان همکاری لازم را با دولت دارند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، ابراهیم درستی در مورد وضعیت واحدهای صنفی و بازار شب عید گفت: بسیاری از اصناف از بهمن ماه سال گذشته به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی بازار و درآمد پایین و ماندن جنس ها در انبار ها به ورشکستگی رسیدند و خیلی از واحد ها ضرر کردند اما با این حال همکاری های لازم  را برای کنترل کرونا انجام دادند.

وی افزود: در مورد شب عید هم خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین کالاها نداریم اما صادقانه بگویم که یک مقداری کالا در حال حاضر گران است و خوشبختانه واحد صنفی گران فروش نداریم که اگر باشد هم با نظارت ما قابل پیشگیری است. کالاهای سبد خانوار در بازار هست و جای نگرانی ندارد فقط از مصرف کنندگان درخواست دارم که با کم شدن کالایی در بازار هجوم نیاورند برای  خرید بیش از حد آن کالا و مدیریت در خرید بکنند تا مشکلی پیش نیاید.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران در مورد تامین کالا و تنظیم بازار شب عید بیان کرد: یک جلساتی در دو ماه گذشته با نمایندگان مجلس، کمیسیون تلفیق و کمیسیون اقتصاد با مدیریت آقای حسن پور ریاست محترم کمیسون اصناف در مجلس برگزار کردیم و در طی ۵ جلسه در ۵ هفته برای تامین کالاهای شب عید که نتیجه و گزارش این نشست ها به وزرات صمت و اقتصاد و دارایی داده شده است تا چاره اندیشی های لازم صورت بگیرد و مشکلی نداشته باشیم.

درستی در ادامه به موضوع تغییر کاربری بسیاری از واحد های صنفی به خاطر بیماری کرونا اشاره و عنوان کرد: در این یک سال بسیاری از اصناف که فصلی هستند ضرر کردند و خسارت دیدند که امسال هم به دلیل افزایش نرخ دلار توان و قدرت خرید بالایی ندارند که با تثبیت قیمت ارز می توان باعث آرامش در بازار شد و خواهش ما این است که در بحث مالیات از بخش ها و اصنافی مالیات گرفته شود که فروش داشته اند و درآمد داشته اند و اجازه بدهند که کسانی که پرونده مالیاتی درسازمان ندارند و یا دلایل کافی مبنی بر درآمد خوب واحد صنفی دارند آنها مالیات پرداخت کنند و مالیات از آنها گرفته شود.

کد خبر: ۷۲٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha