۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
ادامه روند تولید بدون بازگشت ارز حاصل از صادرات ممکن نخواهد بود
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

ادامه روند تولید بدون بازگشت ارز حاصل از صادرات ممکن نخواهد بود

میربلوک، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران معتقد است که ارز حاصل از صادرات تولیدکنندگانی که روند تولید آنها در داخل کشور ادامه دارد به کشور بازگشته است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علیرضا میربلوک، ‌دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره ممنوعیت واردات برخی از کالاها به دلیل محدودیت منابع ارزی، اظهار کرد:‌ تصمیم به ممنوعیت واردات برخی از کالاها در شرایط محدودیت منابع ارزی تصمیمی مناسب است اما واردات دو دسته از کالاها نباید ممنوع باشد اول کالاهایی که کیفیت مناسبی در تولیدات داخلی ندارند و دوم کالاهایی که میزان تولید آنها در کشور متناسب با تقاضای بازار داخلی نیست.

میربلوک عنوان کرد: کالاهای لوکس و غیرضروری و کالاهایی که تولید داخلی داشته و کیفیت و میزان تولید آنها نیز مناسب است باید ممنوعیت وارداتی داشته باشند و محدودیت‌های وارداتی این کالاها را با قوت ادامه داد.

وی درباره صادرات کالا بدون انتقال ارز اظهار کرد:‌ تاثیرات تولید بر بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور مشخص است و صادرات آن نیز ارزآوری لازم را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

میربلوک با بیان اینکه ۸۰ درصد تولید قیمت تمام‌شده شامل هزینه‌های نهاده، ‌هزینه پرسنل و سایر هزینه‌ها است، اظهار کرد: تولیدکننده‌ای که ارز حاصل از صادرات را به کشور برنگرداند قادر به ادامه روند تولید نخواهد بود بنابراین در مورد واحدهایی که به روند تولید ادامه می‌دهند بدون انتقال ارز حاصل از صادرات روند تولید امکان‌پذیر نخواهد بود و این واحدها حتما ارزحاصل از صادرات را به کشور برگردانده‌اند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه حدود ۴۰ میلیون نفر وارد بورس شده‌اند و بخش عمده‌ای از آنها مایل نیستند که ارزش سهام آنها کاهش یابد، اظهار کرد:‌ ۹۸ درصد سهامداران بورس یا خریداران سکه، طلا و دلار که از نظر ذهنی سودی بالا برای این بازارها در نظر گرفته‌اند مایل به کاهش نرخ آنها نیستند و به همین دلیل در شرایطی که نرخ ارز تا چند هزار تومان کاهش می‌یابد شاهد بازگشت قیمت‌ها متناسب با کاهش نرخ ارز نیستیم این درحالی است که تمامی این افزایش‌ها با استدلال و استناد به افزایش نرخ ارز صورت گرفته است.

میربلوک خاطرنشان کرد:‌ سال‌های سال بنگاه‌ها پشت بهره‌وری پائین پنهان شده‌اند. ولع تورمی و انتظار تورمی ناشی از افزایش قیمت کالاها ورود در بازارهای کالایی را توجیه‌پذیر کرده است و از نظر ذهنی خریداران مایل به بازگشت قیمت‌ها نیستند.

وی افزود: علاقه‌مندی اجتماعی به افزایش قیمت موجب شده است تا پس از هر افزایش قیمتی خریداران مایل به بازگشت قیمت‌ها نباشند و بازارها زمانی رونق می‌گیرند که ولع خرید شکل گرفته است و مردم عادی نیز در شرایط هیجان به خرید اقدام می‌کنند.

کد خبر: ۷۲٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha