۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
۳۵۲ پروانه استاندارد اجباری واحد تولیدی در تهران ابطال شد
مدیر کل استاندارد استان تهران در گفتگو با «بازار»:

۳۵۲ پروانه استاندارد اجباری واحد تولیدی در تهران ابطال شد

طاهری، مدیر کل استاندارد استان تهران از صدور ۴۴۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری کالا و محصول خبر داد و گفت: به منظور رعایت استانداردهای اجباری در تولید کالا در ۱۰ ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۳۱۹ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش این استان انجام شده است.

بازار؛ گروه صنعت: «محمود رضا طاهری» در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه این اداره کل افزود: آمارها نشان می دهد که بازرسان اداره کل استاندارد تهران در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته، بیش از ۸۱ درصد اهداف برنامه سال جاری این اداره کل را محقق کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت اداره کل استاندارد استان تهران ۴۱۴ مورد پروانه استاندارد اجباری واحدهای تولیدی استان را تمدید کرده است، گفت: ۳۲۵ مورد پروانه استاندارد اجباری تعلیق و تعداد ۳۵۲ پروانه نیز توسط این اداره کل ابطال شده است.

در ۱۰ ماهه نخست امسال با انجام بازرسی های فنی برای ۷۴ واحد تولیدی پروانه کاربرد علامت استاندارد کالا و محصول صادر شد. در این مدت به علت رعایت استانداردهای تعیین شده از پروانه ۲ بنگاه تولیدی نیز رفع ابطال شد

مدیر کل استاندارد استان تهران اظهار داشت: در ۱۰ ماهه نخست امسال با انجام بازرسی های فنی برای ۷۴ واحد تولیدی پروانه کاربرد علامت استاندارد کالا و محصول صادر شد، گفت: در این مدت به علت رعایت استانداردهای تعیین شده از پروانه ۲ بنگاه تولیدی نیز رفع ابطال شد.

طاهری افزود: در مدت یاد شده کارشناسان این اداره کل از ۵۳ سردخانه نگهداری محصولات غذایی و کشاورزی و از ۲۳۷ موتورخانه در سطح استان تهران بازرسی کردند.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه های انرژی مندرج بر روی برچسب انرژی و تجهیزات انرژی بر، به ۳۸ مورد رسید، گفت: در این مدت به یک هزار و ۸۲۴ واحد تولیدی در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی در سطح استان تهران تذکر و اخطاریه صادر و ابلاغ شد.

برای ۱۳ هزار و ۱۲۳ ساختمان تاییدیه آسانسور صادر شد
مدیر کل استاندارد استان تهران بیان کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال پروانه استاندارد ۲۶ عرضه کننده خدمات مورد نیاز به مردم تمدید شد و از ۱۸۴ مرکز ارائه دهنده خدمات بازرسی و برای ۱۳ هزار و ۱۲۳ ساختمان تاییدیه آسانسور صادر شد.

این مقام مسئول در اداره کل استاندارد استان تهران تصریح کرد: در این مدت ۱۱۰ مورد استاندارد ملی در این اداره کل تدوین و مورد تجدید نظر قرار گرفت که نشان از محقق شدن ۸۰ درصد هدف این اداره کل در این زمینه در سال جاری است.

طاهری گفت: همچنین در این مدت در سال ۹۹ در ۴۴۱ مورد استاندارد ملی مورد بازنگری کارشناسان این اداره کل قرار گرفت که حاکی از محقق شدن ۱۴۲ درصد برنامه اداره کل استاندارد استان تهران در این زمینه در سال جاری است.

بازرسان این اداره کل در این مدت از مراکز تولید تحت پوشش ۱۱ هزار و ۷۶۹ مورد نمونه برداری و ۱۱ هزار و ۲۱۱ مورد آزمون نمونه برداری انجام دادند که در این بخش بیش از ۸۶ درصد برنامه این اداره کل در سال جاری محقق شد

مدیر کل استاندارد استان تهران اظهار داشت: بازرسان این اداره کل در این مدت از مراکز تولید تحت پوشش ۱۱ هزار و ۷۶۹ مورد نمونه برداری و ۱۱ هزار و ۲۱۱ مورد آزمون نمونه برداری انجام دادند که در این بخش بیش از ۸۶ درصد برنامه این اداره کل در سال جاری محقق شد.

وی یادآور شد: در مدت یاد شده ۱۷ هزار و ۳۹ مورد اظهارنامه صادراتی کالا توسط کارشناسان این اداره کل صادر شده و ۲ هزار و ۶۹۲ اظهارنامه وارداتی کالا نیز صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در مجموع یک هزار و ۸۳۴  بازرسی از تجهیزات شهربازی و تجهیزات زمین بازی برای الزام به رعایت استانداردهای اجباری انجام شد و برای ۶۵۴ شهربازی و زمین بازی تاییدیه استاندارد صادر شد.

وی تاکید کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال نمونه برداری تصادفی و آزمون از کالاهای دارای گواهی ثبت کالا و برند به ۱۷ مورد رسید و ۳ مورد پیشنهاد تدوین استانداردهای بین المللی توسط کارشناسان این اداره کل مورد موافقت قرار گرفت.

صدور ۱۱ گواهی انطباق محصول برای شرکت های دانش بنیان
طاهری با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور بیان کرد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۱ گواهی انطباق محصول برای شرکت های دانش بنیان صادر شده است.

به گفته طاهری، برای ارتقا سطح دانش مدیران کنترل کیفیت این اداره کل، در این مدت ۳۴ هزار و ۸۲۰ نفر ساعت آموزشی در این اداره کل برگزار شده است.

در اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) تولید داخل در این مدت ۲ هزار و ۶۵ بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شد که نمونه برداری برای اجرای این طرح به ۱۶۱ مورد و آزمون نمونه طاها نیز به ۲۱۷ مورد رسید

مدیرکل استاندارد استان تهران در ادامه افزود: در اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) تولید داخل در این مدت ۲ هزار و ۶۵ بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شد که نمونه برداری برای اجرای این طرح به ۱۶۱ مورد و آزمون نمونه طاها نیز به ۲۱۷ مورد رسید.

اجرای طرح طاها از اواخر سال ۸۳ به منظور فرهنگ سازی در جامعه و نیز کنترل بازار مورد توجه جدی قرار گرفت و مقرر شد  طرحی با عنوان طرح جامع اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری در کشور به مورد اجرا گذاشته شود.

هدف از اجرای این طرح، انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین بوده است.

ارتقای سطح کیفی فرآورده های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، جمع آوری کالاهای فاقد کیفیت از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و عرضه، برخورد قانونی با واحدهای تولیدی غیر مجاز و فاقد پروانه استاندارد و  برخورد قانونی با جاعلین علامت استاندارد و جمع آوری کالاهای مجعول از دیگر اهداف این طرح است.

جلب مشارکت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در تولید و مصرف محصول مطابق استاندارد و ایجاد امکان رقابت کالاهای تولید داخل در مقایسه با کالاهای وارداتی از نظر کیفیت و استانداردسازی و ترویج فرهنگ استاندارد و ارتقا و بهبود مستمر استانداردهای ملی از مهمترین اهداف اجرای طرح طاها در کشور بوده است.

پیش بینی اولیه طرح طاها، مبنی بر وجود ۱۰ هزار محصول مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد بود، اما هم اکنون بیش از ۱۵۰۰۰ واحد تولیدی در کشور با حدود ۳۶۵۰۰ محصول داخلی تحت کنترل استاندارد قرار دارد.

کد خبر: ۷۲٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha