۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
۱۶ طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید در اردبیل افتتاح شد
همزمان با دهه فجر؛

۱۶ طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید در اردبیل افتتاح شد

اردبیل- مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل با بیان اینکه همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۱۶ طرح اشتغالزا در استان به بهره‌برداری رسید، گفت: زمینه اشتغال ۱۴۵ نفر فراهم شده است.

هادی بابایی مهر در گفت‌و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۱۶ طرح اشتغالزا به همت صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این ۱۶ طرح تولیدی و اشتغالزا مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در مناطق روستایی و نواحی صنعتی استان قرار گرفته و در ۹ شهرستان به میمنت ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌های اشتغالزا که زمینه اشتغال ۱۴۵ نفر را فراهم کرده، بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خرد در مناطق روستایی و شهری قرار داده شده است.

صندوق کارآفرینی امید از اشتغال خرد و کوچک حمایت می کند
مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل مهر گفت: این طرح‌ها شامل پرورش و تولید دام و طیور، تولید فرش دستباف، تولید محصولات چرمی، دستمال کاغذی، طرح‌های بوم‌گردی، تولید پوشاک، لباس کودک و ماسک، تولید شیشه خم اتومبیل، صنایع چوبی، پرورش و تولید قارچ خوراکی، تولید رنگ و ریزین و همچنین محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی است.

بابایی مهر افزود: آماده‌سازی این طرح‌ها برای افتتاح، امید تازه‌ای را در مناطق کمتر توسعه یافته استان در مسیر رونق بیشتر در سال جهش تولید فراهم کرده است.

وی به حمایت‌های این صندوق به شکل قرض‌الحسنه‌ای از اشتغال خرد و کوچک اشاره کرد و ادامه داد: این طرح‌ها جز برنامه‌های اصلی این نهاد مالی در حمایت همه‌جانبه برای به ثمر نشستن طرح‌های پربازده است.

هر روستا یک محصول
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ صندوق کارآفرینی امید به معنای واقعی تسهیلات حمایتی پرداخت شده را با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه در مسیر رونق فعالیت‌های سالم اقتصادی توأم با اشتغالزا دنبال می‌کند.

بابایی مهر پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا و تولیدی را در قالب سه استراتژی مهم یادآور شد و اضافه کرد: هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق‌های خرد زنان روستایی سه استراتژی مهم صندوق در اجرای طرح‌های اشتغالزاست که به صورت راهبردی تدوین و عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: این صندوق با سقف اعطای ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای هر طرح، گامی اساسی در حمایت از طرح‌های اشتغالزا برداشته است.

بهره برداری از طرح تولید رنگ و ریزین آرکا با حمایت ۴۰ میلیارد ریالی
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل ادامه داد: تسهیل در ضمانت وام و پذیرفتن محل اجرای خود طرح به عنوان وثیقه از جمله اقدامات آسان‌سازی برای اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا در استان اردبیل محسوب می‌شود.

بابایی مهر در ادامه سخنان خود اظهار کرد: پس از اعطای تسهیلات موارد اشتغال در کارگاه‌های دریافت‌کننده تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق این صندوق رصد و مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:‌ همزمان با ایام‌الله دهه فجر طرح تولید رنگ و ریزین آرکا با حمایت ۴۰ میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید استان در ناحیه صنعتی رضی به بهره‌برداری رسید.

سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل در دهه فجر تعداد ۱۶ طرح اشتغال در روستاهای توابع شهرستان‌های استان از جمله سطان‌آباد، گوران سراب، اندبیل، میناباد، گون پاپاق و ناحیه صنعتی رضی را با ارزش اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اقتصادی آماده بهره‌برداری کرده است.

بابایی مهر افزود: با افتتاح این طرح‌ها در دهه فجر برای ۱۴۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ثابت فراهم شده است.

وی در مورد استراتژی صندوق در اجرا و راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزا خاطر نشان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی و صنایع پایین دستی، ‌ بخش خدمات، صنعت و معدن، گردشگری و بوم‌گردی اجرایی شده و با نگاه هر روستا یک محصول و همچنین طرح روستای بدون بیکار و صندوق‌های خرد محلی، مشاغل روستایی و توانمندسازی زنان روستایی دنبال شده و به نتیجه رسیده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل اضافه کرد: برای اجرای طرح تولید رنگ و ریزین آرکا از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط صندوق کارآفرینی امید استان حمایت‌های مالی انجام شده تا این طرح به سرانجام برسد.

کد خبر: ۷۲٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha