۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
رکود کنونی اقتصاد آمریکا بدتر از دوران رکود بزرگ است
سخنگوی کاخ سفید:

رکود کنونی اقتصاد آمریکا بدتر از دوران رکود بزرگ است

ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: اقتصاد آمریکا در حال خروج از وضعیت دشوار به روشی کند و خزشی است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت: رکود کنونی اقتصاد آمریکا بدتر از دوران رکود بزرگ است.

ساکی گفت: ما امروز یک مهمان ویژه داریم. گزارش اشتغال آفرینی ماه ژانویه امروز صبح منتشر شد. این گزارش ناامید کننده است. این موضوع بر روی نیاز به اقدام فوری برای تحویل کمک‌های مالی فوری به خانواده‌های آمریکایی تاکید دارد.

وی افزود: نتیجه این است که اقتصاد ما در حال خروج از این وضعیت دشوار به روشی کند و خزشی است و وضعیت و عمق رکود آن بدتر از وضعیت دوران رکود بزرگ است.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: امروز در کنار ما جرد برنستین یکی از اعضای شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید حضور دارد. او به خوبی امروز همراه با مقامات وزارت کار گزارش اشتغال آفرینی ماه ژانویه و همچنین چگونگی کمک به طرح اضطراری نجات اقتصادی رئیس جمهور را بررسی کرده است.

رکود بزرگ در اقتصاد آمریکا که طویل‌ترین و بدترین رکود اقتصادی در تاریخ شکل‌گیری دنیای صنعتی مدرن بوده است از اواخر سال ۱۹۲۹ میلادی آغاز شد و تا اوایل دهه ۱۹۴۰ در آمریکا ادامه یافت. بزرگی و وسعت این رکود به اندازه‌ای بود که نه‌تن‌ها اقتصاد آمریکا بلکه اقتصاد دیگر کشورهای جهان را نیز تحت‌تاثیر قرار داد و به جنگ جهانی دوم ختم شد.

کد خبر: ۷۲٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha