۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
لایجه بودجه مخفی کاری و ایرادات بسیاری داشت؛ انتظار رد کلیات را داشتیم
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «بازار»:

لایجه بودجه مخفی کاری و ایرادات بسیاری داشت؛ انتظار رد کلیات را داشتیم

عسکری؛ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ضمن اشاره به ایرادات و مخفی کاری های بودجه ۱۴۰۰ و به تبع آن رد شدن کلیات بودجه گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات بخش کشاورزی نحوه توزیع و زمان توزیع نهاده ها است که نه به موقع انجام می شود و نه عادلانه است.

بازار؛ گروه کشاورزی: محمد جواد عسکری عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص مشکلات پیش روی تولیدکنندگان در تامین نهاده های کشاورزی از جمله ذرت و کنجاله سویا به «بازار» گفت: در حال حاضر دست یابی تولیدکنندگان به نهاده ها سهل‌الوصول تر شده اما یکی از مشکلات اساسی که در حوزه نهاده های کشاورزی وجود دارد بحث نحوه توزیع است. به طوری که از یک سو به موقع توزیع نمی شود و از سوی دیگر عادلانه توزیع نمی گردد و این دو مساله دو ایراد اساسی است که تولیدکنندگان را با مشکلاتی روبه رو می کند.

عسکری افزود: اگرچه در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی متولی بخشی از امور کشاورزی از جمله نهاده ها است و در حال پیگیری هستیم تا تمام اختیارات به این وزارتخانه سپرده شود تا در حیطه اختیارات خود در این حوزه پاسخگو باشند.

وی در خصوص دلایل رد شدن کلیات بودجه ۱۴۰۰ نیز اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۰ از همان ابتدا ایرادات پنهانی زیادی داشت که چندان شفاف نبود و بر این اساس جلساتی در راستای حل و فصل کردن ایرادات از سوی کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد با این وجود در نهایت شاهد بودیم که رای نیاورد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: بودجه ۱۴۰۰ بعضا مخفی کاری هایی داشت و از سوی دیگر توقعاتی نیز ایجاد کرده بود که با مشکل عدم صادرات نفت این توقعات برآورده نمی شد. در نهایت یک نارضایتی جدی را در پی می داشت. به عبارت دیگر بودجه ۱۴۰۰ بسیار غیرواقعی نوشته شده بود و انتظار می رفت که کلیات آن رد شود.

عسکری در خصوص بودجه تخصیصی بخش کشاورزی نیز گفت: بحث امنیت غذایی برای کشور بسیار اهمیت دارد و از سوی دیگر بخش کشاورزی همزمان با اشتغال، درآمد و سلامت مردم در ارتباط است. لذا در کمیسیون کشاورزی تمام توان خود را گذاشتیم تا در قالب یک اعتبار هدفمند بتوانیم پایداری تولید، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را پیش ببریم و این میزان بودجه تخصیص نهایت کاری بود که از دست مان بر می آمد.

کد خبر: ۷۲٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha