۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
۱۲ هزار ماسک توسط واحدهای  صنعتی کردستان تولید می شود

۱۲ هزار ماسک توسط واحدهای صنعتی کردستان تولید می شود

کردستان - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: روزانه ۱۲ هزار عدد ماسک توسط واحدهای صنعتی استان تولید می شود.

پیمان الماسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به  افزایش تقاضای مردم برای خرید و تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و شوینده بعد از شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان، تعدادی از واحدهای صنعتی ظرفیت تولید خود را افزایش دادند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه واحد تولیدی در شهرستان های سنندج، سقز و قروه اقدام به تولید ماسک می کنند که ظرفیت تولید هر کدام از این واحدها چهار هزار عدد ماسک در روز است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه واحد تولیدی سقز در چند روز اخیر به طور رایگان اقدام به توزیع ماسک در این شهرستان کرده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه واحد تولیدی در سنندج و یک واحد هم در سقز  در حال  تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده هستند.

الماسی با اعلام اینکه ظرفیت تولید واحدهای تولیدکننده مواد شوینده و ضدعفونی کننده در سطح استان هم اکنون ۳۰ تن در روز است، گفت:  ۲ واحد دیگر هم به طرفیت ۱۰ تن در حال اخذ مجوز لازم از معاونت غذا و دارو هستند.

کد خبر: ۷٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha