۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
۲ میلیون دوز واکسن تا پایان سال از روسیه وارد می کنیم
رییس سازمان غذا و دارو:

۲ میلیون دوز واکسن تا پایان سال از روسیه وارد می کنیم

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از روز گذشته اجرای قرارداد دریافت واکسن از روسیه آغاز شد و قرار است دو میلیون دوز تا پایان سال از روسیه وارد کنیم.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه ساز افزود: با تحویل نخستین محموله واکسن، اجرای قرارداد ما با روسیه آغاز شد که قرار است ۲ میلیون دوز واکسن از روسیه دریافت کنیم و به سرعت محموله‌های بعدی وارد کشور خواهد شد.

وی گفت: اسپوتنیک وی دمای منفی ۲۰ درجه برای انتقال نیاز دارد و توزیع آن آسان است، طبق برنامه زمانبندی اعلام شده تا قبل از پایان سال محموله‌های بعدی وارد کشور می‌شود. همچنین از کواکس هم واکسن دریافت خواهیم کرد، اما تا دو ماه آینده نمی‌توانیم خیلی روی کواکس حساب باز کنیم برای همین از سایر منابع معتبر تأمین واکسن را پیگیری کردیم.

شانه ساز افزود: کادر درمان و سالمندان در اولویت دریافت واکسن اسپوتنیک وی هستند و ما در سامانه تیتک تمام کسانی را که واکسن دریافت می‌کنند ثبت خواهیم گرد تا مشخص شود هر فردی چه واکسنی دریافت کرده است و بتوانیم نحوه توزیع واکسن را رصد کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: علاوه بر روسیه ما از چین و هند و شرکت‌های معتبر دیگر واکسن دریافت خواهیم کرد تا زمانی که تولید داخل به حجم و میزان مورد نیاز برسد.

کد خبر: ۷۲٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha