۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
دستور ترخیص موز از گمرکات برای تنظیم بازار
رئیس سازمان حمایت خبر داد

دستور ترخیص موز از گمرکات برای تنظیم بازار

تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای تأمین موز مورد نیاز بازار دستور ترخیص موزهای وارداتی از گمرکات کشور صادر شده است.

به گزارش بازار، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر غیرواقعی بودن تخفیف‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این فیلم‌ها را صوری و اجحاف در حق مصرف‌کنندگان دانست و گفت: برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور ذاتاً با هدف فروش کالا با تخفیف فعالیت می‌کنند و ما هر چقدر به سمت فروشگاه‌های بزرگ‌مقیاس حرکت کنیم، آن‌ها هم می‌توانند در شبکه زنجیره‌ای تولید و توزیع کالا، قیمت نهایی کالا را پایین بیاورند.

وی افزود: اگر تخفیف به معنای اغفال یا اجحاف حقوق مصرف‌کننده باشد، تخلف صنفی محسوب می‌شود.

به گفته تابش، پرونده‌های متعددی در خصوص تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشکیل شده است، اما موضوع به آن شدتی که در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده، نیست.

دیگر چیزی به نام تخفیف و قیمت‌های متعدد در فروشگاه‌ها نخواهیم داشت
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به مصوبات جلسه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصریح کرد: از این به بعد چیزی به نام تخفیف و قیمت‌های متعدد در فروشگاه‌ها نخواهیم داشت و فروشگاه‌ها باید دو قیمت درج شده روی کالا و قیمت فروش نهایی را به مشتریان اعلام کنند.

وی افزود: قیمت فروش می‌تواند برابر با قیمت درج شده بر روی کالا یا پایین‌تر از قیمت درج شده بر روی کالا باشد و فاصله بین قیمت کالا و فروش، همان تخفیفی است که مصرف‌کننده از آن استفاده می‌کند و نیازی به نوشتن تخفیف برای اغوا یا اغفال مصرف‌کنندگان نیست.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان به مصوبه دوم این سازمان در جلسه با اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره کرد و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای حق ندارند تا تمام شدن کالای قدیمی، کالای جدید را در غرفه‌ها عرضه کنند تا مصرف کننده، یک کالا را با دو قیمت متفاوت در قفسه‌ها شاهد نباشد و حق او نیز تضعیف نشود.

مشکل روغن جامد به زودی حل می‌شود
وی به موضوع افزایش ۳۰ درصدی تولید روغن مایع و جامد در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مشکلی در تأمین روغن مایع در کشور نداریم و تنها به دلیل تأمین روغن خام و ظروف حلبی، در تأمین و تولید روغن جامد برای صنایع مشکل داریم که به زودی برطرف خواهد شد.

تابش با بیان اینکه دلیلی برای کمبود روغن جامد در بازار وجود ندارد، گفت: هفته گذشته در نشست ستاد تنظیم بازار موضوع حلب روغن‌های جامد، بررسی شد و به زودی مشکل تأمین روغن جامد حل خواهد شد.

وی افزود: روغن جامد فقط در اصناف تهیه و تولید شیرینی، شکلات و مواد غذایی مصرف می‌شود و در حال تلاش برای حل مشکل روغن جامد مورد نیاز اصناف هستیم.

حرکت به سمت بازرسی هوشمند
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم که ۲۵۰۰ بازرس کل بازار را تنظیم کنند، خاطرنشان کرد: در حال حرکت به سمت بازرسی هوشمند هستیم چرا که این تعداد بازرس، جوابگوی ۳ میلیون واحد صنفی، یک میلیون واحد انباری و واحدهای تولیدی نیستند و در این زمینه با استفاده از توان بسیج، مردم و سامانه ۱۲۴ می‌توانیم سامانه انبار، سامانه جامع تجارت و سامانه "سیمبا" را فعال کنیم.

وی افزود: در ۵ ماه گذشته ۱۵۰ هزار پرونده به صورت برخط و از طریق سامانه "سیمبا" به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است و در بازرسی‌های روزهای پایانی سال نیز شعب بازرسی تعزیرات و سازمان صمت حضور فعال خواهند داشت.

صدور دستور ترخیص موزهای وارداتی از گمرکات
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه میوه‌های پایان سال، به موقع در استان‌ها توزیع می‌شود، تصریح کرد: برای تأمین موز مورد نیاز بازار، دستور ترخیص موزهای وارداتی از گمرکات کشور صادر شده است و به آن دسته از صادرکنندگانی که سیب صادر کرده اند، مجوز واردات موز داده شده است تا بتوانیم قبل از عید بازار را تنظیم کنیم.

کد خبر: ۷۲٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha