۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
اذعان سخنگوی کاخ سفید به بحران اقتصادی در آمریکا

اذعان سخنگوی کاخ سفید به بحران اقتصادی در آمریکا

ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری گفت: بایدن به طور شفاف اعلام کرده است که طرح نجات آمریکا برای پاسخگویی به موضوع مهم سلامت و بحران اقتصادی طراحی شده است.

به گزارش بازار، جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری با اشاره تلویحی به بحران اقتصادی و بحران کرونا در آمریکا گفت: امروز رئیس جمهور جو بایدن با مجمع نمایندگان دموکرات از طریق تلفن صحبت کرد. او در این تماس تلفنی طرح نجات آمریکا را بررسی کرد. وی این موضوع را به طور شفاف اعلام کرده است که طرح نجات آمریکا برای پاسخگویی به موضوع مهم سلامت و بحران اقتصادی طراحی شده است.

خبرنگاری درباره موضوع دولت جو بایدن در خصوص دو کشور روسیه و چین سئوال کرد که سخنگوی کاخ سفید در پاسخ گفت: به نظرم در رابطه با روسیه تماس تلفنی رئیس جمهور بایدن با رئیس جمهور پوتین چند هفته یا دقیقا دو هفته پیش شاهدی واضح از مواضع وی است. اگرچه حیطه‌های برای تعامل با همدیگر و از جمله پیمان استارت جدید که در جهت منافع امنیت آمریکا وجود دارد، اما او نگرانی‌هایی درباره دخالت‌های گزارش شده آن‌ها در حیطه‌های مختلف دارد. این می‌تواند خواه درباره انتخابات و حملات سایبری باشد و خواه درباره دادن پول به عوامل خارجی برای کشتن نظامیان امریکایی باشد. یک بررسی در جریان است که او در تماس تلفنی خود به آن اشاره کرد.

سخنگوی کاخ سفید در توضیح سیاست آمریکا در دوران جو بایدن در قبال پکن نیز افزود: ما لازم است تا با شرکای خود تعامل کنیم تا به طور منسجم و یکپارچه بدانیم که چه روشی را باید در رابطه با چین در پیش بگیریم. ما باید از موضع قدرت در این رابطه عمل کنیم. بدیهی است که اجزای کلیدی در این رابطه وجود دارد. آن‌ها می‌توانند در بخش‌های اقتصادی، راهبردی باشند.

کد خبر: ۷۲٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha