۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
صادرات ۹۰۰ هزار دلاری محصولات شرکت های دانش بنیان همدان طی سال جاری
رئیس پارک علم و فناوری همدان خبر داد:

صادرات ۹۰۰ هزار دلاری محصولات شرکت های دانش بنیان همدان طی سال جاری

همدان - مرادی، رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه میزان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان همدان در سال جاری ۹۰۰ هزار دلار بوده است، گفت: تعداد واحدهای فناور پارک همدان ۲۰۵ مورد است که طبق افق سال ۱۴۰۴ این تعداد به ۳۵۰ واحد فناور خواهد رسید.

محمدحسن مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور از جمله برنامه های اصلی ما است، عنوان کرد: امسال تعداد شرکت های دانش بنیان استان همدان برابر ۴۵ مورد بود که طبق برنامه برآنیم تا این تعداد در سال ۱۴۰۴ به ۸۰ شرکت برسد.

رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه میزان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان همدان در سال جاری ۹۰۰ هزار دلار بوده است، گفت: تعداد واحدهای فناور پارک همدان ۲۰۵ مورد است که طبق افق سال ۱۴۰۴ این تعداد به ۳۵۰ واحد فناور خواهد رسید.

وی در خصوص نیروی انسانی شاغل در واحدهای فناور همدان نیز مطرح کرد: تعداد این نیروها که به صورت مستقیم در شرکت ها فعال هستند در سال ۱۳۹۴ برابر ۱۹۶ نفر بود که این میزان در سال جاری به یک هزار و ۸۰۰ نفر رسید و طبق افق ۱۴۰۴ به پنج هزار نفر خواهد رسید.

نواحی نوآوری صنعتی و دانشگاهی در شهر همدان تعریف می شوند

مرادی در ادامه عنوان کرد: برآنیم تا نواحی نوآوری صنعتی و دانشگاهی را در شهر همدان تعریف کرده تا با این روند نقش تسهیلگری خود را به خوبی ایفا کنیم.

وی در این زمینه تشریح کرد: طی برنامه ریزی های به عمل آمده ناحیه نوآوری صنعتی استان همدان در راستای محدوده شهرک صنعتی بوعلی، شهرک فناوری، مرکز نوآوری کشاورزی، پارک علم و فناوری، شتاب دهنده نوآوران اکباتان و مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری همدان اضافه کرد: ناحیه نوآوری دانشگاهی استان همدان نیز در محدوده بنیاد نخبگان همدان، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی تعریف خواهد شد.

کد خبر: ۷۲٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha