۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
نخستین دوره تخصصی-تحلیلی تجارت خارجی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با محوریت روسیه
با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد؛

نخستین دوره تخصصی-تحلیلی تجارت خارجی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با محوریت روسیه

الفت، مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نخستین دوره تخصصی-تحلیلی تجارت خارجی در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با محوریت کشور روسیه با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، بهروز حسن الفت با بیان این خبر اظهار داشت: این دوره تخصصی به همت مرکز آموزش‌های بازرگانی وزارت صمت و با مشارکت موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صنعتی ایران برگزار شد.

در این نشست فرهاد پرند، رئیس اداره کشورهای صنعتی و دبیر میز روسیه به تشریح طرح جایگزینی واردات وزارت صنعت و تجارت روسیه در حوزه پتروشیمی و سرمایه‌گذاری هشت میلیارد دلاری برای اجرای ۱۳۶ پروژه در خوشه‌های پتروشیمی و شیمیایی تا سال ۲۰۳۰ در روسیه پرداخت.

وی افزود: با اجرای این پروژه‌ها روسیه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات شیمیایی و پتروشیمی در کالاهای الیاف و نخ (۱۲ پروژه)، رنگ و رنگدانه‌ها (۱۳پروژه)، رزین (۴پروژه) محصولات آلی و معدنی(۶۲ پروژه)، محصولات پلاستیکی و لاستیک (۲۹ پروژه) و محصولات مبتنی بر بیوتکنولوژی (۱۶پروژه) تبدیل خواهد شد.

رئیس اداره کشورهای صنعتی و دبیر میز روسیه از شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده محصولات پتروشیمی و شیمیایی حاضر در جلسه خواست تا بر اساس راهبرد توسعه صنایع شیمیایی و پتروشیمی روسیه تا سال ۲۰۳۰ که مبتنی بر تمرکز بر استراتژی جایگزینی واردات، تمرکز بر تولید محصولات پلیمری، لاستیک، رنگ و الیاف شیمیایی و نخ است، برنامه تولید و صادرات خود با توجه به نیازهای بازار روسیه تنظیم کنند.

خاطر نشان می‌سازد، در این دوره مدیران، اعضای هیات مدیره و معاونان بازرگانی و صادرات شرکت‌های صنایع پتروشیمی دنا، حفاری و اکتشاف انرژی گسترپارس، ره‌آوران فنون شیمی، پتروپالایش نیک، پتروشیمی مروارید، سرمایه‌گذاری اهداف، پتروشیمی فارابی، پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، دوده صنعتی پارس، پتروشیمی فن‌آوران، پتروشیمی مهر، پتروشیمی خراسان، نفت ایرانول، هلدینگ انرژی گستر سینا و پتروشیمی آبادان حضور داشتند

کد خبر: ۷۲٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha