۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
ترکمنستان ترانزیت کالا از گلستان را ممنوع کرد/ توقف ۱۲ کامیون در گمرک اینچه برون
مدیرکل گمرکات استان گلستان:

ترکمنستان ترانزیت کالا از گلستان را ممنوع کرد/ توقف ۱۲ کامیون در گمرک اینچه برون

اینچه برون- مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: با شیوع بیماری کرونا ترکمنستان ممنوعیت ترانزیت کالا را اعمال کرده است و هم‌اکنون ۱۲ کامیون در مرز اینچه برون متوقف هستند و فقط روفرشی و سیمان از گلستان صادر می‌شود.

سیدابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ترکمنستان پس از شیوع کرونا در ایران، مرزهای خود را به روی ایرانیان بسته بود و از روز پنج شنبه گذشته صادرات کالا از طریق ریل از سر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مواد غیرخوراکی مانند روفرشی و سیمان از گلستان صادر می‌شود و ممنوعیت صادرات مواد خوراکی ادامه دارد، افزود: روز پنج شنبه ۳۲ واگن کالا از مرز اینچه برون صادر شد.

مدیرکل گمرکات گلستان با بیان اینکه ممنوعیت ترانزیت کالا در ترکمنستان همچنان ادامه دارد، ادامه داد: ممنوعیت ترانزیت کالا از ترکمنستان اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ترکمنستان مانع ورود کامیون‌های حامل خشکبار به خاک خود نمی‌شود اما ترانزیت کالا از گلستان به مقصد قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان را منع کرده است.

حسینی با این توضیح که امروز (شنبه) هم احتمالاً مبادله ریلی (صادرات و واردات) از گمرک اینچه برون انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا در کشور حجم واردات به گلستان از مرز اینچه برون تغییر نکرده و طبق روال گذشته در حال انجام است.

وی توضیح داد: بیشتر واردات از طریق بندرعباس و ترکیه انجام می‌شود و به جز «جو» کالای خاص دیگری از ترکمنستان و گمرک اینچه برون وارد نمی‌کنیم.

کد خبر: ۷٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha