۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
خراسان شمالی نیازمند راه‌اندازی دپارتمان تخصصی نان
نماینده مردم بجنورد عنوان کرد:

خراسان شمالی نیازمند راه‌اندازی دپارتمان تخصصی نان

بجنورد- وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی نیازمند راه‌اندازی دپارتمان تخصصی نان در استان است.

محمد وحیدی در گفتگو با بازار؛ با اشاره به اینکه خراسان شمالی استانی باقابلیت‌ها و ظرفیت‌های منحصربه‌فردی در ایجاد اشتغال پایدار است، اظهار داشت: با ایجاد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در این استان می‌توان گام بلندی را برای توسعه هر چه بیشتر برداشت.

وی افزود: در کمیسیون آموزش و تحقیقات که ٢٦ دستگاه مرتبط با این کمیسیون است، کمترین بودجه به فنی و حرفه‌ای اختصاص‌یافته است و این موضوع در هیچ شرایطی قابل‌قبول نیست و با نگاه ویژه به مراکز جوار صنعت، مهارت‌های فنی آینده‌نگر، روستاهای مهارت محور و توجه به مشاغل تخصصی در حوزه صادرات باید موردتوجه قرار گیرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شاهد محرومیت خراسان شمالی هستیم اما استعدادهای بسیاری حتی در نقاط مرزی استان وجود دارد، تصریح کرد: مردم شریف این حوزه انتخابیه با داشتن قابلیت‌های بشمار کارآفرینی و صنایع، اشتغال پایداری را برای منطقه ایجاد کرده و نیاز است موردتوجه قرار گیرد.

مقابله بامهارت فروشی
وحیدی با تأکید بر اینکه بامهارت فروشی باید مقابله شود، افزود: گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای باید ارزش‌گذاری شود و سازمان فنی و حرفه‌ای باید بامهارت فروشی به جد مقابله کند.

وی در ادامه با تأکید بااینکه تربیت جوانان خود اشتغال‌زا از مهم‌ترین وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای است، ادامه داد: ظرفیت پرورش دام، گیاهان دارویی، بافت فرش و.... در خراسان شمالی بسیار بالا است و نیاز است که سازمان فنی حرفه‌ای به‌خوبی در این موضوع ورود پیدا کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد یارانه مهارتی برای جوانان می‌توان علاوه بر ایجاد توانمندی‌های تخصصی و حرفه‌ای، اقدام بزرگی برای اشتغال پایدار را فراهم کرد.

وحیدی افزود: دردیداری که دکتر اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور داشتیم راه‌اندازی مرکز تخصصی اصناف برای اولین بار در کشور و دپارتمان تخصصی نان در خراسان شمالی و توسعه مهارت پرورش اسب، نوغانداری و فرش اصیل ترکمن، لزوم عملیاتی شدن تفاهم‌نامه ۹۰ میلیاردی و تجهیز مراکز استان مطرح شد.

کد خبر: ۷۲٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha