۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
توزیع کالای بهداشتی در بازار استان سمنان کنترل‌شد/ تولید روزانه ۳۰ هزار بطری مواد ضدعفونی‌کننده
در راستای مبارزه با کرونا؛

توزیع کالای بهداشتی در بازار استان سمنان کنترل‌شد/ تولید روزانه ۳۰ هزار بطری مواد ضدعفونی‌کننده

سمنان – معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده و کالاهای بهداشتی در دستور کار است، گفت: توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در بازار استان کنترل‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین رستم زاده پیش از ظهر شنبه در جلسه بررسی روند تولید در کارخانه‌های تولیدکننده ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های پلاستیکی در محل استانداری سمنان با اشاره به تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در استان اظهار داشت: توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در بازار استان سمنان کنترل‌شده است.

وی بابیان اینکه ظرفیت تولید به ۳۰ هزار بطری در شبانه‌روز افزایش می‌یابد، یادآور شد: در بخش حمل‌ونقل مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده با خودروهای مخصوص و خطوط ریلی تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

هیچ کمبودی در حوزه تأمین دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان تأکید کرد: اولویت اساسی برای استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده زمانی است که موقعیت شست و شوی دست و صورت با آب و صابون و دیگر مواد شوینده فراهم نباشد.

رستم زاده با اشاره به اینکه مواد اولیه برای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده در استان سمنان تأمین‌شده است، تصریح کرد: خوزستان و قزوین برای ارسال محموله مواد اولیه به سمنان اعلام آمادگی کردند.

وی از راه‌اندازی خط‌های تولید جدید در بخش مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در استان خبر داد و گفت: مردم نگران تامین مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های پلاستیکی در استان نباشند و لذا هیچ‌گونه کمبودی در این بخش وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان تمام‌قد برای تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در تلاش است و در روزهای آینده شاهد تأمین نیاز سایر استان‌های کشور به مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های پلاستیکی از سوی واحدهای تولیدی استان سمنان خواهیم بود.

کد خبر: ۷٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha