۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
لزوم ترویج نوآوری در بازار با توجه به محصولات دانش بنیان و فناور همدان
رئیس پارک علم و فناوری همدان تاکید کرد:

لزوم ترویج نوآوری در بازار با توجه به محصولات دانش بنیان و فناور همدان

همدان - رئیس پارک علم و فناوری همدان بابیان اینکه باید بازارهای جدید را بشناسیم بر لزوم گسترش نوآوری در بازار با توجه به محصولات دانش بنیان و فناور همدان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمدحسن مرادی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارک علم و فناوری نقش یک تسهیلگر و تسریع کننده کارها را بر عهده دارد، مطرح کرد: رسالت پارک‌های علم و فناوری تسهیل‌گری بین مراکز علم و دانش و بازار است.

وی با بیان اینکه باید در مسیر تسهیلگری به نحو احسن وارد کار شد، مطرح کرد: تسهیل در این راستا با ارائه تسهیلات، مکان، فراهم کردن معافیت مالیاتی و مواردی ازاین‌دست فراهم می‌شود تا بتوانیم مسیر را از تولید علم و دانش تا فروش محصول مهیّا سازیم.

رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه ۱۱۰ سرویس در بحث های مالی، آموزش، برندسازی، تجارت، فروش، ارتباط با دانشگاه و غیره به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود، اظهار کرد: پارک علم و فناوری همدان در برخی بخش‌ها خوب عمل کرده و بخش‌های پیش‌رشد، رشد و مؤسسه در پارک فعال است.

مرادی با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته تولید محصول درصد کمی از درآمد سرانه را تشکیل می دهد ضمن اینکه درصد کمی از اشتغال را به خود اختصاص داده است، مطرح کرد: در این کشورها حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد اشتغال و درآمدها مختص به بحث های خدماتی است بدین سان زمان آن رسیده تا با شناخت بازار وارد کار شویم و در مسیر نوآوری در بازار، قدم در مسیر بحث های خدماتی بگذاریم.

وی در این راستا عنوان کرد: باید بازارهای جدید را بشناسیم و ورود به موضوع نوآوری در بازار را برای محصولات دانش بنیان و فناور استان همدان در نظر بگیریم.

گستردگی و توسعه بازار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد

مرادی با بیان اینکه نباید فکرمان تنها روی تولید محصول باشد، گفت: گستردگی و توسعه بازار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه صحبت های خود اهم اهداف پارک علم و فناوری همدان در سال جاری را تشریح کرد و گفت: راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان همدان در تابستان سال جاری، توسعه فعالیت مراکز رشد و نوآوری در شهرستان های استان، راه اندازی شتابدهنده های تخصصی، توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و فناور و توسعه شبکه همکاری های داخلی و بین المللی از جمله اهداف و عملکردهای پارک علم و فناوری همدان در سال جاری است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان از فعالیت مراکز  رشد و نوآوری در استان همدان نیز سخن گفت و افزود: این مراکز در شهرستان های همدان فعال هستند که به نوعی یا زیرمجموعه پارک علم و فناوری به شمار رفته و یا همکار پارک علم و فناوری همدان محسوب می شوند.

وی در ادامه به تشریح برنامه توسعه صادرات محصولات شرکت های فناور و دانش بنیان در همدان اشاره کرد و افزود: از جمله این برنامه ها می توان به عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت هوکاد کارگزار صادراتی در عراق، عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت برسام طریق ماندگار کارگزار صادراتی در قرقیزستان، عقد توافق نامه همکاری با شرکت هامون دانش پیشرو کارگزار صادراتی در افغانستان، اخذ مجوز کارگزاری صادراتی توسط شرکت ایرسارسانه، موسسه فناور پارک علم و فناوری و اجاره فضای ۱۵۰۰ مترمربعی در شهر اربیل توسط شرکت ایرسا رسانه جهت معرفی محصولات فناور و دانش بنیان کشور و به خصوص استان همدان اشاره کرد.

کد خبر: ۷۱٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha