۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
 بهره برداری از هزار کیلومتر کابل خودنگهدار برق در گیلان
همزمان با دهه فجر انجام شد

بهره برداری از هزار کیلومتر کابل خودنگهدار برق در گیلان

رشت- فاز نخست پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به طول یک‌هزار کیلومتر به صورت همزمان در سراسر گیلان با ۱۲۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، فاز نخست پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به طول یک‌هزار کیلومتر به صورت همزمان در سراسر گیلان با ۱۲۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت. در این فاز ۳۷۵ کیلومتر سهم شهرستان رشت و ۶۲۵ کیلومتر مربوط به سایر شهرهای استان گیلان بود.

ارسلان زارع استاندار گیلان در حاشیه این مراسم، یکی از مشکلات در مسیر تأمین برق مشترکان خانگی، اداری، شرکت های تولیدی و واحدهای اقتصادی‌ را فرسودگی شبکه های توزیع عنوان و بیان کرد: هنگام بروز حوادث طبیعی به ویژه در فصل های پاییز و زمستان، این مشکلات جلوه بیشتری داشت.

زارع تبدیل خطوط سیم مسی به کابل خودنگهدار را گامی در جهت بهبود خدمات‌ رسانی به مردم و بخش های مختلف دانست و افزود: در سال جاری این پروژه به طول یک‌هزار کیلومتر و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شد.

وی با بیان اینکه طبق نیاز استان در جهت تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار این مسیر استمرار یافته، گفت: عملیات اجرایی هزار کیلومتر دیگر نیز امروز آغاز شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ مصالح موردنیاز، میزان هزینه پروژه در این فاز ۱۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که بخشی از آن توسط پرداخت تسهیلات و بخشی دیگر از محل منابع شرکت توانیر تأمین خواهد شد.

کد خبر: ۷۱٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha