۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
طرح تب سنجی در مبادی راه‌های ورودی گیلان اجرا شد
برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛

طرح تب سنجی در مبادی راه‌های ورودی گیلان اجرا شد

رودسر - طرح تب سنجی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با حضور تیم های ۱۵ نفره در مبادی ورودی استان گیلان اجرا شد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران بیان داشت: با دستور استاندار ؛ در تمامی مبادی ورودی گیلان طرح هشدار به مسافران و اطلاع رسانی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آغاز شده است.

وی ادامه داد: امروز تیمی ۱۵ نفره متشکل از هلال احمر، شبکه بهداشت، پلیس راه و نیروی انتظامی در چابکسر واقع در شرق گیلان مستقر شدند و به تمامی مسافران توصیه کردند که از سفرهای غیرضروری به استان خودداری کنند.

به گفته اکبری مقدم؛ تیم هایی مشابه نیز در دیگر مبادی ورودی گیلان همچون محل ایست بازرسی رودبار و نیز آستارا استقرار یافته اند.

وی افزود: این تیم ها علاوه بر ارائه توصیه های لازم به مسافران، با تب سنج هایی که در اختیار دارند؛ کنترل های لازم را انجام داده و تأکیدات بهداشتی و مراقبتی به هم وطنان را اظهار می دارند.

معاون استاندار گیلان خاطرنشان کرد: گیلانی ها مردمی مهمان نواز هستند و اقدامات پیشگیرانه در جهت صیانت از سلامت هم وطنان است تا در جهت کنترل بیماری با ارامش کامل و برنامه ریزی خوب، گام های مثبتی برداشته شود.

وی به استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی استان اشاره و اضافه کرد: از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی و نظامی استان بمنظور پیشگیری و مقابله با این ویروس استفاده می شود و شهرداری ها ، دهیاری ها و تمامی سازمان ها در زمینه اعلام هشدارها و توصیه های بهداشتی در خصوص ویروس کرونا باید پیشگام شوند.

اکبری مقدم با اشاره به نقش اثرگذار رسانه ها در اطلاع رسانی جدی بودن خطر شیوع ویروس کرونا، خواست که فعالان رسانه ای اهتمام فزون تری بر ارانه هشدارهای لازم به مسافران مبنی بر پرهیز از سفر به گیلان طی این ایام و ضرورت جدی انگاشتن توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی داشته باشند.

کد خبر: ۷٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha