۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
تامین نیازهای بیماری کرونا از ماسک تا واکسن
رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد

تامین نیازهای بیماری کرونا از ماسک تا واکسن

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دشمن قصد داشت ملت ایران را در تامین نیازهای بیماری کرونا به زانو در آورد اما زیرساخت هایی که بعد از انقلاب ایجاد شد توانست زمینه تامین نیازها را از ماسک تا واکسن ایرانی کرونا فراهم کند.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه ساز در نشست خبری مجازی افزود: امیدواریم تا اواخر بهار تولید مناسب واکسن ایرانی کرونا را با کیفیت داشته باشیم و در این فاصله هم چون سلامت مردم مهم است از طریق منایع معتبر بین المللی که حداقل مرحله ۳ مطالعات بالینی را پشت سر گذاشته باشند و این واکسن تعداد زیادی از کشورها بویژه کشورهای معتبر و تنظیم گر ثبت شده باشد آن ها را در اختیار مردم به صورت رایگان  قرار دهیم.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو افزود: گفت: در این ایام تحریم و کرونا، تولید ماسک سه لایه از ۱۲۰ عدد تا ۱۵۰ هزار عدد الان به ۴۰ میلیون عدد در روز و در مدت کمتر از ۸ ماه رسیده است.

شانه ساز تصریح کرد: در مواد ضدعفونی هم ۱۵ تا ۲۰ برابر شرایط معمول تولید شده است و در دارو هم هر دارویی که در دنیا به عنوان کمک به درمان کرونا مطرح شد در مدت کمتر از سه ماه آن دارو را در داخل کشور تولید کردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: کیت های آزمایشگاهی و همچنین ونتیلاتور و آخرین اقدام هم در زمینه تولید واکسن کرونا است که دانشمندان به به سرعت در حال کار هستند.

شانه ساز افزود: اگر ما در سال های قبل درباره دستاوردهایی که حاصل شده بود صحبت می کردیم خیلی دوستان دیرباور یا دشمنان مغرض ادعاهای ما را زیر سوال می بردند و می گفتند که این توفیقات حاصل نشده است اما عرصه کرونا با همه ضررهایی که برای جامعه بشری داشت یک عرصه مسابقه بین المللی و رقابت بود که نشان بدهد که در زمینه زیرساخت ها و توانمندی های تولید و تامین نیازهای ضروری در حوزه سلامت کدام کشور می تواند بهتر عمل کند.

 رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در کشوری که سالها تحریم های ظالمانه را تحمل کرده است و دنیا تصور می کرد مشکلات فراوانی دارد و در انتظار به زانو درآمدن ملت ایران به دلیل تصور ناتوانی در تامین نیازهای ایام کرونایی بودند، واقعا جوانان و نخبگان و دانش بنیان ها وشرکتهای تولیدی ما خوش درخشیدند.

کد خبر: ۷۱٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha