۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کاهش حساب‌های دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی در قزوین عملیاتی شد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین:

کاهش حساب‌های دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی در قزوین عملیاتی شد

قزوین- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قزوین گفت: برای کاهش هزینه‌ها در دستگاه‌های اجرایی و تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از دو هزار و ۷۰۰ حساب بانکی دستگاه‌ها در استان به ۵۰۰ حساب کاهش یافته است.

فرزین بهنامی فر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سامانه‌ صدور حواله‌ الکترونیک از آبان ماه سال جاری برای دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و این سامانه جایگزین صدور چک شده و از این پس انتقال وجه دستگاه اجرایی به صورت مکانیزه جابه‌جا شده و پس از تأیید نهایی، بدون نیاز به مراجعه‌ حضوری به شعبه بانک، انتقال وجه به حساب مقصد در اسرع وقت انجام می شود.

وی گفت: در سامانه صدور حواله‌ الکترونیک که از مرداد ماه سال ۹۵ برای خزانه‌داری کل کشور و در ادامه، برای خزانه معین استان‌ها به بهره‌برداری رسیده، جایگزین صدور چک شده و به گونه‌ای طراحی شده که حواله صادره به صورت کاملاً مکانیزه بین عوامل ذینفع در فرایند انتقال وجه دستگاه اجرایی جابه‌جا شده و پس از تأیید نهایی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، انتقال وجه به حساب مقصد بسرعت انجام می شود  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآور شد: به منظور بهره‌مندی از بستر شبکه ‌ ملی اطلاعات و استفاده از توکن یا همان نماد جهت احراز هویت دارندگان امضا، از امنیت بالایی برخوردار است.

بهنامی فر اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی از این پس در پرداخت‌های خود با گذر از فرآیندهای سنتی و مبتنی بر کاغذ، مجهز به ابزار نوین، امن و مطابق با اقتضائات روز می‌شوند و این کار منجر به چابکی و توانمندی مجموعه مالی دولت در تخصیص بموقع وجوه خواهد شد.

کاهش ۲۲۰۰ حساب بانکی در استان
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد:برای کاهش هزینه ها در دستگاههای اجرایی و تسریع در کارها، بیش از ۲۷۰۰ حساب بانکی دستگاهها در استان به ۵۰۰ حساب تبدیل شده و کاهش یافته که در بانک مرکزی است.

وی اضافه کرد: با این کار ضمن کاهش هزینه های دولتی زمینه سرعت عمل در فرآیندهای دریافت و پرداخت مهیا شده است و انضباط مالی نیز بیشتر شده است.

بهنامی فر تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای کاهش حساب های بانکی دستگاه های اجرایی، شفاف سازی حساب های دولتی است که این کار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا شده و مردم از منافع آن بهره مند خواهند شد.

وی یادآور شد: در این راستا همچنین خزانه داری الکترونیک راه اندازی شده که با این کار پرداخت حقوق پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی و حقوق دولتی با همین روش صورت می گیرد و رفت و آمد و هزینه های این بخش بشدت کاهش یافته است.

بهنامی فر اظهار داشت: در گذشته هر حساب یک دسته چک داشت و ضمن مصرف بالای کاغذ امکان تخلف و سوء استفاده نیز وجود داشت که با کاهش حساب های بانکی این روزنه تخلف نیز مسدود شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: طرح دیگر مولدسازی و مدیریت دارایی دولت است که در استان عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۶ میلیارد تومان از ظرفیت اوراق تسویه خزانه صادر شده است.

بهنامی فر یادآور شد: با راه اندازی حواله الکترونیک خدمت بزرگی در کاهش هزینه ها و مصرف کاغذ ایجاد شده و سامانه یکپارچه ای شکل گرفته و گزارش گری بدهی ها نیز از طریق سامانه صورت می گیرد که بویژه در دوران کرونا این روش بسیار کارآمد و موثر بوده است.

کد خبر: ۷۱٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha