۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
فعالیت ۷۰ مرکز پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در نهاوند
مدیر جهادکشاورزی نهاوند خبرداد:

فعالیت ۷۰ مرکز پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در نهاوند

همدان - مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: ۷۰ مرکز پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در نهاوند وجود دارد که سالانه ۲۵۰۰ تن ماهی سردابی قزل آلا و ۱۰۰ تن ماهی گرمابی آمور تولید می‌کنند.

به گزارش بازار، کریم حاج باباعلی اظهار کرد: شهرستان نهاوند به عنوان نخستین شهر شیلاتی غیرساحلی در کشور از ظرفیت بالایی در تولید ماهی قزل‌آلا برخوردار است و می تواند بسیاری از نیازهای منطقه غرب کشور را تامین کند.

وی با بیان اینکه نهاوند یکی از مراکز اصلی پرورش ماهی چشم زده در کشور است که بخش مهمی از نیاز مراکز پرورش ماهی در مناطق مختلف را تامین می‌کند، گفت: تا کنون به دلیل بیماری وی اچ اس، ورود تخم ماهی چشم‌زده در این شهرستان راکد بود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اضافه کرد: با توجه به وجود بیماری وی اچ اس طی چند سال گذشته که باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای پرورش ماهی این شهرستان شد تولید تخم ماهی چشم زده نیز تعطیل شد و در حال حاضر به دنبال راه‌اندازی آن در آینده نزدیک با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن هستیم که مراحل اجرایی شدن این کار نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نهاوند از ظرفیت بالایی برای تولید تخم ماهی چشم‌زده برخوردار است؛ اظهار کرد: تا قبل از شیوع بیماری بیشترین تولید کشور در این زمینه مربوط به نهاوند بود که با راه‌اندازی مجدد تولید آن می‌توان رقم ۳۰۰ هزار تن تولید سالانه را به بیش از ۵۰۰ هزار تن و بیشتر رساند.

حاج‌باباعلی با اشاره به اینکه با این میزان تولید ۵۰ درصد نیاز کشور به ماهی چشم‌زده از طریق نهاوند تامین می‌شود که برای این کار نیازمند حمایت مسئولین هستیم افزود: در حال حاضر در این شهرستان ۷۰ مرکز پرورش ماهیان سردابی و گرمابی وجود دارد که سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردابی قزل آلا و ۱۰۰ تن ماهی گرمابی آمور تولید می‌کند.

کد خبر: ۷۱٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha