۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
"دلار" ارزان شد
تحلیل "بازار" از آینده نرخ ارز در بازار آزاد

"دلار" ارزان شد

قیمت دلار امروز در صرافی بانک ها ۴۵۰ هزار تومان کاهش یافت تا سیر نزولی قیمت ها در بازار آزاد با مداخله بانک مرکزی از سر گرفته شود.

به گزارش "بازار" قیمت ارز طی یک ماه اخیر روندی رو به رشدی به خود گرفت. قیمت دلار به نسبت یکماه گذشته بیش از ۳ هزار و در برخی روزها نزدیک به ۴ هزار تومان هم افزایش یافت.

رئیس کل بانک مرکزی در این مدت بدون این که اقدامی در راستای عرضه ارز به بازار برای تعادل قیمت ها کند، همواره به سرمایه گذاران این بازار هشدار می داد که ارز ارزان می شود، اما بازار نسبت به اظهارت رئیس کل بی توجه بود و روز به روز قیمت ارز بخصوص دلار در بازار آزاد گران و گرانتر می شد تا این که امروز قیمت ارز مسیر نزولی را در پیش گرفت.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز پنجشنبه با کاهش ۴۵۰ تومانی همراه است.

این در حالی است که صرافی‌ بانک ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۱۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

همچنین امروز، قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شده است. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ و ۴۵۰ هزار تومان است.

بنا به این گزارش، اگر چه ارایه ارز از سوی صرافی بانک ها با شرایط خاص انجام می شود و خیلی از متقاضیان ارز مجبورند دلار و یا سایر اسکناس های ارزی مورد نیاز خود را از دلالان تهیه کند بنا براین این محدودیت باعث می شو. د تا دلالان ارز را با قیمتی بالاتر از نرخ ارز در صرافی بانک ها به خریداران بفروشند. این در حالی است که با کاهش نرخ ارز طی روز جاری  و در صورت استمرار کاهش نرخ آن در صرافی بانک ها، بی شک قیمت ارز در روزهای آتی نیز در بازار آزاد کاهش می یابد و نرخ ارز مسیر عقب گرد خواهد پیمایید.

کد خبر: ۷٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha