۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
سود بیشتر و کود کمتر با پهپاد
تا سال ۲۰۲۱ در فرانسه محقق می شود

سود بیشتر و کود کمتر با پهپاد

پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین از فناوری بروز دنیا هستند که در صنعت کشاورزی کاربرد فراوانی دارند.از آن جمله می توان به بهره گرفتن آنها در بخش اسپری سموم دفع آفات کشاورزی اشاره کرد.

به گزارش بازار به نقل از «یوراکتیو»، فرانسه در حال آزمایش هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان ابزاری برای سم پاشی سموم دفع آفات است. به طوری که قرار است این امر  تا سال ۲۰۲۱  محقق شود.  در عین حال که  این امر به اعمال اقدامات دقیق تری منجر و باعث کاهش استفاده از سموم کشاورزی می شود. در سال های اخیر، استفاده از پهپادهای کشاورزی افزایش یافته است، به ویژه که این ابزارها  می توانند برای  استفاده در مناطق شیب دار زمین و انجام اسپری گیاهان به کار گرفته شود.

هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) می توانند این بخش را متحول کنند؟

میکائیل مونتاگنر از تولید کنندگان بین المللی هواپیماهای بدون سرنشین  شرکت درون ولت (Drone Volt) توضیح داد: با هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی، سمپاشی را بهینه می کنیم و از طرفی  می توانیم به تعداد بیشتر از محصولات در این زمینه رسیدگی کنیم.

با جدیدترین آمار فروش سال ۲۰۱۸ که نشان دهنده افزایش هشدار دهنده ۲۱ درصدی استفاده از سموم دفع آفات است، اما بخش کشاورزی فرانسه با وجود برنامه به نام Ecophyto به منظور  کاهش سموم دفع آفات فرانسه  در تلاش برای کاهش استفاده از این مواد شیمیایی از سال ۲۰۰۸ بوده است. به عبارت دیگر، فرانسه در تلاش برای کاهش استفاده از اسپری های محصولات گیاهی، با چالش بی سابقه ای روبرو است. در حالی که پاشش هواپیماهای بدون سرنشین می تواند بخشی از فناوری های جدید برای کاهش استفاده از این سموم باشد، اما از طرفی توسعه آنها هنوز در مرحله اولیه است.

این در حالی است که زمانی که فرانسوی ها تصمیم به آزمایش در مورد پاشش هواپیماهای بدون سرنشین در اکتبر ۲۰۱۹ گرفتند،  اعلام شد "پاشش هوایی" برای محیط زیست بسیار مضر است. با این حال، تا اکتبر سال ۲۰۲۱، این آزمایش می تواند مزایای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پاشش هوایی را مشخص کند.

عوامل موثر در استفاده از  این نوع پهپادها

در حال حاضر، فقط مزارع دارای زمین های کشاورزی "با شیب بیشتر از یا مساوی ۳۰ درصد" می توانند در این آزمایش شرکت کنند. علاوه بر این، پهپادها فقط مجاز به پاشش محصولات دارای مجوز ارگانیک هستند یا می توانند در زمین هایی که دارای گواهینامه به اصطلاح "با ارزش زیست محیطی بالا" هستند، اسپری کنند.

بنابراین، این پهپادهای کشاورزی به کشاورزان این امکان را می دهند که با ابزارهای کشاورزی سنتی که  دسترسی به ان مناطق  دشوار بوده،  جهت سمپاشی بهره بگیرند و همچنین می توانند تعداد محصولات مورد استفاده در قسمت هایی از زمین که نیاز به اسپری دارند، مشخص کنند.

علاوه بر هزینه این پهپاد، که می تواند حدود ۳۰ هزار یورو باشد، عملیات پاشش باید توسط یک خلبان با تجربه انجام شود. شرایط آب و هوایی همچنین می تواند بر استفاده از پهپاد پاششی تأثیر بگذارد. بنابراین، استفاده از پهپادهای کشاورزی برای پاشیدن سموم دفع آفات، به منابع زیادی احتیاج دارد.

از سوی دیگر، پهپادها با بهره گیری از نقشه برداری برای شناسایی مناطقی با کمبود نیتروژن که  رشد محصولات کشاورزی در آنها با مشکل روبرو هستند، مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین توسط هواپیماهای بدون سرنشین اعمال دوزهای لازم ازت امکان پذیر  است.

نقشه برداری منطقه مورد استفاده محصولات غلات و حبوبات در مقیاس بزرگ، می تواند با کشت محصول مناسب در مکان مناسب و در زمان مناسب، سودآوری یک مزرعه را بهبود بخشد، به طوری که برای تولید کنندگان غلات ، نگهداری از محصولات در صدها هکتار از محصولات،  به عنوان مساله ای محسوب می شود.

کد خبر: ۷٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha