۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
مازاد نیاز محصولات کشاورزی در قبال واردات موز صادر شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

مازاد نیاز محصولات کشاورزی در قبال واردات موز صادر شود

اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: می‌توانیم با استفاده از صادرات محصولات مازاد در قبال واردات موز نیاز بازار داخلی به این محصول را تامین و قیمت آن را کاهش دهیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص عدم واردات موز به میزان کافی و افزایش قیمت این محصول در بازار، گفت: میزان تولید موز در کشور حداقلی است و نیاز بازار داخلی را تامین نمی‌کند به همین دلیل مجبور به واردات این محصول هستیم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مازاد نیاز و تولید برخی از محصولات در سردخانه‌ها باقی مانده است، ادامه داد: می‌توانیم با استفاده از صادرات محصولات مازاد در قبال واردات موز نیاز بازار داخلی به این محصول را تامین و قیمت آن را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه طی نشست‌های با مسئولین ذی‌ربط پیشنهاد صادرات ۵ کیلوگرم سیب‌زمینی در قبال واردات هر کیلوگرم موز را ارائه کرده‌ام، افزود: دلیل ناهماهنگی موجود و عدم برنامه ریزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهادهای ذی ربط در زمینه واردات محصولات کشاورزی مشخص نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برخی از مناطق کشور محصول سیب و سیب‌زمینی بر روی دست کشاورزان باقی مانده است، عنوان کرد: باید با استفاده از راه‌کارهای مختلف نیاز بازار را تامین و مازاد محصولات کشاورزی را صادر کنیم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی واردات میوه موز و موانع به وجود آمده در مسیر واردکنندگان این محصول را بررسی کنیم.

کد خبر: ۷۱٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha