۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
سالانه ۵۲ میلیون شاخه گل نرگس در استان ایلام برداشت می شود
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی ایلام:

سالانه ۵۲ میلیون شاخه گل نرگس در استان ایلام برداشت می شود

ایلام- افراز، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه سالانه ۵۲ میلیون شاخه گل نرگس در استان ایلام برداشت می شود، گفت: شهرستان دره شهر دارای بیشترین سطح اراضی کشت گل نرگس در استان است.

بابک افراز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توسعه کشت گل نرگس در مناطق مختلف استان ایلام طی سال های اخیر رونق گرفته به طوری که هم اکنون این استان جزو شش استان برتر کشور در زمینه گل نرگس است.

وی با اشاره به تولید سالانه ۵۲ میلیون گل شاخه در استان ایلام، گفت: شهرستان دره شهر دارای بیشترین سطح اراضی کشت گل نرگس در استان است و قطب تولید این گل در استان است.

افراز عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت گل نرگس اختصاص یافته و که متوسط درآمد هر هکتار گل نرگس بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: عمده گل نرگس تولید شده در استان ایلام به استان های مرکزی کشور ارسال می شود.

وی گفت: کشت گل نرگس در مناطق مختلف استان ایلام به دلیل نیاز کم به آب، مورد حمایت جهاد کشاورزی است و این دستگاه تسهیلات و آموزش های لازم را به کشاورزان ارائه می دهد.

افراز  تصریح کرد: توسعه کشت گل محمدی از دیگر سیاست های جهاد کشاورزی استان است که تاکنون ۲۰ هکتار از  اراضی کشاورزی استان به کشت این گل اختصاص یافته است.

کد خبر: ۷۱٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha