۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
۲۹ هزار و ۵۰۰ سند مالکیت تک برگی در خراسان جنوبی صادر شد
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی:

۲۹ هزار و ۵۰۰ سند مالکیت تک برگی در خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- شهریاری،مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی از صدور ۲۹ هزار و ۵۰۰ سند تک برگی در استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه خبر داد.

غلامرضا شهریاری در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک از قدیمی ترین سازمان های مالکیتی در سطح کشور است، اظهار کرد: چهار واحد ستادی اداره ثبت شرکت ها، اداره اجرای مفاد اسناد رسمی، اداره ارزیابی عملکرد و اداره کاداستر و نقشه برداری در اداره ثبت اسناد و املاک فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه تعداد ۲۹ هزار و ۵۰۰ سند مالکیت تک برگی در استان صادر شده است، گفت: از مجموع این اسناد دو هزار و ۹۰۰ سند مربوط به اراضی دولتی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی بیان کرد: صدور اسناد تک برگی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ دفتر ازدواج، ۴۸ دفتر اسناد رسمی و ۱۰ واحد ثبتی در سطح استان فعالیت می کنند، عنوان کرد: در مجموع ۱۴۸ نیرو در اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اعم از قرادادی، پیمانی و رسمی ارائه خدمات می کنند.

شهریاری با بیان اینکه طی ده ماهه نخست سال جاری تعداد چهار هزار و ۵۹۸ پرونده اجرایی در استان مختومه شده است، اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت سال گذشته که تنها ۸۸۱ پرونده بوده حدود ۴۲۱ درصد افزایش داشته ایت.

وی با اشاره به رشد ۱۱۶ درصدی معوقات وصولی بانک ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۳۳۰ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال معوقات وصولی بانک ها را در استان داشته ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی  ضمن اشاره به بایگانی اسناد الکترونیک در استان، بیان کرد: تا کنون بیش از هفت میلیون برگ آرشیو شده و تنها ۲۷۰ هزار برگ دیگر مربوط به شهرستان بشرویه باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه در خصوص یک هزار و ۱۵۰ هکتار اراضی شهری و یک هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی روستایی  با شرکت های صاحب صلاحیت قرارداد منعقد شده است، افزود: همچنین سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی سایر دستگاه ها و سه میلیون و ۵۰۰ هکتار اراضی منابع ملی در این قرارداد دیده شده است.

وی ادامه داد: مبلغ این قراداد نیز ۱۹ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: ۷۱٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha