۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
گاز رسانی به ۲۲۰ روستای خراسان جنوبی در حال انجام است/آغاز ۱۸۸ پروژه در دهه فجر
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی:

گاز رسانی به ۲۲۰ روستای خراسان جنوبی در حال انجام است/آغاز ۱۸۸ پروژه در دهه فجر

بیرجند- هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از دست اجرا بودن پروژه های گاز رسانی به ۲۰۰ روستای استان خبر داد و گفت: عملیات گاز رسانی به ۱۸۸ روستای دیگر نیز دهه فجر آغاز می شود.

سید محمود هاشمی در گفتگو با بازار اظهار کرد: در حال حاضر گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۷ استان خراسان جنوبی جزء استان های کم برخوردار در حوزه گازررسانی بود، افزود: خانوار بهره مند از نعمت گاز طبیعی در سال ۹۷ در استان تنها ۳۵ درصد بوده در صورتی که امروز این رقم به حدود ۹۴ درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته ۱۰ شهر استان را گازرسانی کرده ایم، گفت: در حال حاضر تمامی شهرستان های استان گازرسانی شده اند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه دوم سال آینده برخورداری روستاها از گاز به ۹۷ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی در سال جاری رتبه اول کشور در میزان اجرای شبکه گاز رسانی را به خود اختصاص داده است.

 وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو استان های سبز کشور در گاز رسانی است، عنوان کرد: در مرداد ماه سال آینده میزان برخورداری جمعیت شهری و روستایی استان به ۹۹.۵ درصد خواهد رسید.

 وی  با اشاره به اینکه در سال جاری تا کنون تمام بودجه اختصاص یافته به شرکت گاز استان را جذب کرده ایم، تصریح کرد: سال گذشته بودجه استان نسبت به سال قبل از آن ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

افزایش ۲۱درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبی
هاشمی با اشاره به اینکه اگر مردم صرفه جویی را رعایت کنند به هیچ عنوان دچار قطعی گاز نخواهیم شد، بیان کرد: در سال جاری مصرف گاز در استان ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مردم همواره گلایه مندی های زیادی نسبت به نظارت و ناظرین شبکه های داخلی منازل دارند، افزود: مردم باید بدانند شرکت گاز هیچ گونه ارتباطی با این ناظرین ندارد و مجری لوله کشی داخلی منازل اتاق اصناف و سازمان نظام مهندسی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۵۵۸ روستا در سطح استان گازرسانی شده است، گفت: این رکورد در عمر ۶۰ ساله شرکت ملی گاز ایران بی سابقه است و هیچ استانی نتوانسته در طول یک سال این میزان گازرسانی را در روستاها انجام دهد.

وی با بیان اینکه ۵۴۲ میلیارد تومان اعتبار جهت گازرسانی به این روستاها هزینه شده است، عنوان کرد: ۲۷ هزار خانوار نیز از این محل منتفع خواهند شد.

افتتاح هزار و ۲۴۳ پروژه گاز رسانی در دهه فجر
هاشمی با اشاره به اینکه طی ایام دهه فجر امسال یک هزار و ۲۴۳ پروژه در سطح استان افتتاح خواهد شد، افزود: ۹۶۸ میلیارد تومان اعتبار در این پروژه ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در همین ایام ۲۴۸ واحد صنعتی و تولیدی با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ۷۷۷ واحد مسکن محرومین نیز با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خط تغذیه ای از ایستگاه دوم شهرستان بیرجند به شهر مود انجام شده است، بیان کرد: جهت این عملیات حدود سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی ۱۸۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد، افزود: تعداد شش هزار و ۹۱۵ خانوار از این محل منتفع خواهند شد.

هاشمی ادامه داد: ۱۶۸ واحد صنعتی با اعتبار مورد نیاز ۵۵ میلیارد تومان و گازرسانی ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان  نیز در این ایام کلنگ زنی خواهد شد.

کد خبر: ۷۱٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha