۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
 پرواز ۱۰۰ پهباد در مزارع مازندران
رئیس جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد

پرواز ۱۰۰ پهباد در مزارع مازندران

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به بهره گیری از فناوری نوین در کشاورزی گفت: ۱۰۰ دستگاه پهباد در بخش کشاورزی در مزارع استان پرواز می کند.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار، توسعه مکانیزاسیون را در حوزه کشاورزی ضروری دانست و گفت: هم اکنون ۱۰۰ دستگاه پهباد در بخش کشاورزی استان فعالیت دارد و این دستگاه ها در زمینه سمپاشی، کودهی مزارع و باغ به کشاورزان خدمات دهی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی از به کارگیری فناوری نوین و ارائه تسهیلات به دانش آموختگان کشاورزی حمایت می کند، افزود: کشاورزان برای بهره گیری از فناوری نوین و خرید تجهیزات و پهباد می توانند ثبت نام کنند.

وی با اشاره به قطب کشاورزی بودن مازندران و دارا بودن رتبه نخست در تولید انواع محصولات گفت: در راستای توسعه مکانیزاسیون در استان تلاش های خوبی صورت گرفته و سطح زیرکشت مکانیزه در استان در بخش برنج به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است.  

شهیدی فر با اظهار اینکه امروز دنیا به سمت کشاورزی هوشمند حرکت کرده است، گفت: استفاده از فناوری های هوشمند و بکارگیری از پهبادها در حوزه کشاورزی و مبارزه با آفات و بیماری ها در استان توسعه یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره میزان مصرف کود و سم در مزارع استان گفت: براساس مدارک و مستندات میزان مصرف کود در استان از میزان استاندارد نیز کمتر است.

کد خبر: ۷۱٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha