۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
گردشگری دریایی در نوار ساحلی جنوب تقویت می‌شود/ توسعه اشتغال و درآمدزایی
وزیر میراث فرهنگی:

گردشگری دریایی در نوار ساحلی جنوب تقویت می‌شود/ توسعه اشتغال و درآمدزایی

بوشهر- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری دریایی در نوار ساحلی جنوب تقویت می‌شود که می‌تواند باعث توسعه اشتغال و درآمدزایی در این منطقه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر مونسان پیش از ظهر سه‌شنبه در حاشیه افتتاح یک هتل پنج ستاره در شهرستان کنگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر گذشته به استان بوشهر این هتل پنج ستاره گرفتاری‌هایی از نظر مالی برای ادامه کار داشت که قول دادیم این مشکلات حل شود و با تسهیلاتی که ارائه شد شاهد افتتاح پروژه هستیم.

وی با اشاره به تحقق وعده دولت برای ساخت و افتتاح هتل پنج ستاره در استان بوشهر بیان کرد: این هتل دارای هزار تخت است که با کیفیت بسیار خوبی احداث شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: یک هتل پنج ستاره دیگر هم در استان بوشهر در حال ساخت است و یک هتل چهار ستاره با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دست احداث است.

وی بیان کرد: در استان بوشهر کارهای بزرگی دیگری نیز محقق شده از موزه منطقه‌ای خلیج فارس که چند استان را پوشش می‌دهد با محتوای بی‌نظیر در یک ساختمان تاریخی به بهره‌برداری رسید.

مونسان با اشاره به اینکه بوشهری استانی تاریخی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است، افزود: بوشهر ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری دارد و می‌توان بوشهر را به قطب گردشگری دریایی در کشور تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه آمارهای گردشگری بوشهر با رشد شدیدی روبرو بوده است، تصریح کرد: بوشهر به مقصد گردشگری تبدیل شده است ولی اعتقاد داریم که ظرفیت بوشهر بیش از اینها است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت جهانی بندر تاریخی سیراف به عنوان یک هدف مهم یاد کرد و افزود: محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد ولی با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم و در حال تشکیل پرونده هستیم.

کد خبر: ۷۱٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha