۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی در مکران
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی مطرح کرد

توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی در مکران

محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی در مکران تاکید کرد.

به گزارش بازار، بهزاد محمدی در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در منطقه مکران بر اهمیت این منطقه در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران و تکمیل زنجیره ارزش تا صنایع پایین‌دستی تأکید کرد.

وی با اشاره به توسعه طرح‌های پتروشیمی منطقه مکران تا تکمیل زنجیره و ایجاد صنایع پایین‌دستی گفت: با توجه به موقعیت راهبردی مکران، گام هوشمندانه توسعه پتروشیمی در این منطقه می‌تواند در قالب ایجاد «هاب» امکان‌پذیر باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از بازدید میدانی از طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در منطقه مکران که شامل طرح پتروشیمی بدر شرق، طرح پتروشیمی سینا و تأسیسات زیرساختی در حال احداث در منطقه مکران بود، با برگزاری جلسه‌ای با مدیران هلدینگ‌های شستان، انرژی پاسارگاد و مدیران عامل طرح‌های در دست اجرای این منطقه، آخرین وضع پیشرفت و نیز برنامه‌های این شرکت‌ها را برای توسعه صنعت پتروشیمی بررسی کرد.

محمدی با تأکید بر اینکه توسعه منطقه مکران اقدامی راهبردی و با اهمیت و مورد تأکید مقام معظم رهبری و همه دولت‌ها بوده است، گفت: توسعه طرح‌های موجود در حد تولید متانول کمکی به رونق و اشتغال این منطقه نخواهد کرد.

وی افزود: با توجه به ماهیت طرح‌های تعریف شده لازم است با رفع موانع موجود که مهم‌ترین آن دانش فنی است، توسعه طرح‌ها تا تکمیل زنجیره و ایجاد صنایع پایین‌دستی ادامه یابد.

محمدی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور تسهیل و تسریع روند اجرای طرح‌های منطقه مکران، آماده همکاری در زمینه‌های مختلف و رفع موانع و مشکلات است.

کد خبر: ۷۱٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha